Un estudi analitza l'impacte del confinament en els tractaments de les persones amb addicció al joc

Un equip liderat per la Dra. Susana Jiménez Múrcia, cap del grup de recerca en psiconeurobiologia dels trastorns de la conducta alimentària i conductes addictives, investigadora en psicologia clínica de l’IDIBELL i coordinadora de la Unitat de Joc Patològic de l’Hospital Universitari de Bellvitge, ha estudiat com les circumstàncies derivades del confinament han influït en la taxa d’abandonament del tractament de les persones amb addicció al joc. Per això, han seguit un grup de pacients durant 9 mesos abans i després del confinament de l’inici de la pandèmia.

Els resultats de l’anàlisi, publicats a Frontiers in Psychology, mostren que un 37% dels pacients va deixar el tractament durant el confinament. El major determinant perquè això passés era que portessin poc temps fent tractament, ja que les taxes d’abandonament són molt més elevades a l’inici, quan encara no s’ha format una relació prou estreta entre el pacient i el terapeuta. Altres fets, com patir simptomatologia depressiva o tenir poques tècniques d’adaptació als canvis també van semblar estar presents en pacients que van abandonar el tractament. Després del confinament, en canvi, van ser les persones que tenien més preocupacions per perdre la feina les que van presentar més abandonaments de la teràpia.

“Aquests resultats poden ser útils per identificar amb anticipació els individus amb més risc d’abandonament davant de situacions semblants -explica la Dra. Jiménez-Murcia, i poder actuar a temps per intentar evitar que deixin el tractament”.

Vegeu l'article