Un duet emocionant de clarinet i guitarra en la sessió de “Música en vena” de juny

El clarinetista veneçolà-equatorià Jesús Alcívar i el guitarrista argentí Juan Pablo Bettinotti van interpretar un seguit de temes instrumentals el dimarts 21 de juny a la Unitat de Diàlisi, l’Hospital de Dia i la UCI de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) gràcies a l’entitat sense ànim de lucre Música en vena. Aquesta és una iniciativa del projecte HUBmanització, que impulsa una atenció més personalitzada, empàtica, respectuosa, compassiva i solidària a l’HUB.

Els microconcerts de l’ONG Música en vena es repeteixen mensualment a l’HUB, amb l’objectiu de transformar en alleujament el patiment de les persones en els hospitals a través de la bellesa de la música. Músics voluntaris d’alta qualitat i diferents registres musicals cedeixen el seu temps i talent als pacients i professionals de l’hospital.

Alcívar i Bettinotti han interpretat un variat repertori de peces, que ha inclòs des de clàssics populars catalans com El cant dels ocells fins al Gabriel’s Oboe de la pel·lícula La Missió, que han emocionat pacients i professionals als tres espais on han actuat.

Jesús Alcívar és un clarinetista i saxofonista veneçolà-equatorià format en El Sistema, un reconegut programa d’acció social a través de la música creat fa 40 anys pel mestre José Antonio Abreu. Va completar la seva formació a l’ESMUC de Barcelona. A més de col·laborar en nombroses formacions, l’any 2004 va crear l’agrupació de música instrumental Ensamble Raudal.

Juan Pablo Bettinotti, de la seva banda, és un guitarrista argentí amb una sòlida formació com a instrumentista, que també va completar a l’ESMUC barcelonina. A l’Argentina es va graduar com a Professor Superior de Música a l’especialitat de guitarra i especialment orientat a la música de càmera.

La compenetració i complicitat entre els dos músics es va fer palesa en els temes que van interpretar a la Unitat de Diàlisi; a l’Hospital de Dia i a la UCI.

Música en vena és una associació sense ànim de lucre dedicada a humanitzar els entorns sanitaris a través de música en directe, millorant les entades hospitalàries de pacients, familiars i personal sanitari.

Vegeu aquí un fragment de l’actuació de Jesús Alcívar i Juan Pablo Bettinotti