Roger Devesa Blesa, treballador de l’hospital, guanya tres medalles en els Jocs Special Olympics de Granollers

Una medalla d’or i dues de plata. Aquest és l’exitós balanç de la participació d’en Roger Devesa Blesa, treballador de la cuina de l’Hospital Universitari de Bellvitge, en la 12ª edició dels Jocs Special Olympics, que s’han celebrat a Granollers entre el 31 de març i el 2 d’abril. S’ha penjat una medalla en cadascuna de les tres proves atlètiques en que ha competit.

Roger ha aconseguit l’or en la prova de 3000 metres i la plata en els 1500 i els 5000 dels Jocs Special Olympics, l’esdeveniment més important del panorama internacional per als esportistes amb discapacitat intel·lectual. Prop de 1.500 esportistes d’11 comunitats autònomes i 10 països han participat en les 14 disciplines que han integrat el programa d’aquesta edició.

En Roger practica l’atletisme a nivell competitiu des de l’any 1991 i ha aconseguit nombroses victòries i medalles en proves nacionals i internacionals, així com en diferents edicions anteriors dels Jocs Special Olympics, com ara l’edició de 1994, que també es va fer a Granollers, i la de l’any 1995 a Connecticut (Estats Units), on el llavors president del país, Bill Clinton, li va penjar la medalla.

Els Jocs Special Olympics se celebren cada quatre anys. Aquesta edició ha estat organitzada per la Federació Catalana d’esports per a persones amb Discapacitat Intel·lectual (ACELL), Special Olympics Catalunya i l’Ajuntament de Granollers i aposta per la promoció de la igualtat i la inclusió social. Enguany, els Jocs han contemplat també una programació que ha facilitat la participació ciutadana, ja que han comptat amb més de 600 voluntaris que han ofert el seu suport al projecte, que té un caire no només esportiu, sinó també social.