Reconeixement europeu al projecte de reutilització tèxtil als quiròfans

- Equipaments

El projecte “Vestim els quiròfans amb zero residus i menys emissions”, del qual forma part l’Hospital Universitari de Bellvitge junt amb quatre hospitals catalans més, ha resultat finalista del XIV Premi Europeu de Prevenció de Residus. El guardó l’atorga l’organització de la Setmana Europea per a la Prevenció de Residus (EWWR, per les seves sigles en anglès) en el marc del Dublin Circular Economy Hotspot, que ha tingut lloc aquest passat 1 de juny.

La posada en marxa del sistema d’uniformitat reutilitzable a la zona de quiròfans (pijames quirúrgics, casaques i pantalons) ha permès evitar la generació de 6,1 tones de residus sanitaris a Bellvitge, segons les dades aportades per Joan Cruz, de l’àrea de Neteja, Residus, Plagues i Jardineria de la Direcció d’Infraestructures i Serveis Generals de l’HUB.

Aquesta iniciativa, impulsada per Axioma Solucions, ha fomentat un nou model de servei per a l’Hospital de Bellvitge, Sant Pau, Vall d’Hebron, Mútua de Terrassa i Mollet, que han substituït progressivament el material tèxtil quirúrgic d’un sol ús per un de reutilitzable, garantint els requisits d’esterilitat i traçabilitat.

Per raons sanitàries, l’uniforme reutilitzable arriba a l’Hospital de Bellvitge envasat en una bossa de plàstic feta amb material reciclat. Una vegada les bosses han complert amb la seva missió, Axioma les recull per tractar-les i reciclar el material de nou.