L’uveïtis i la retina mèdica centren la 15a edició del simposi Controversias en Oftalmología

- Formació

El dia 11 d'octubre, el Servei d'Oftalmologia de l'Hospital Universitari de Bellvitge va organitzar la 15a edició del simposi Controversias en Oftalmología, sota la direcció del Dr. Lluís Arias, la Dra. Olga Garcia i el Dr. Josep M. Caminal, i la direcció honorífica del Dr. Manuel Quintana i el Dr. Jordi Arruga.

La primera part va estar dedicada a les uveïtis, inflamacions oculars que poden afectar diferents parts del globus ocular. Les uveïtis es classifiquen en anteriors, intermèdies i posteriors i, a la vegada, les posteriors es divideixen en vasculitis retinianes, retinitis, coroïditis, corioretinitis o neuroretinitis.

Durant la trobada, diferents experts en uveïtis de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron, Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, Hospital Universitari de Bellvitge, Hospital Clínic, Clínica Barraquer i Institut Català de la Retina van presentar casos clínics d'uveïtis intermèdia posteriors amb diagnòstic o tractament amb controvèrsia.

En aquest sentit, es van presentar casos de vasculitis retiniana relacionades amb la síndrome de Susac, retinitis per citomegalovirus després d'una injecció intraocular de cortisona, malaltia serpiginosa-like deguda a tuberculosi, malaltia de Whipple, i “síndromes mascarada” (malalties no inflamatòries que simulen una uveïtis).

Quan es diagnostica una uveïtis, és important fer un protocol per a la cerca d'una malaltia sistèmica relacionada amb la inflamació ocular i, considerant que totes les uveïtis pertanyen a les anomenades malalties orfes per la seva baixa incidència, trobar la malaltia sistèmica associada en cada cas és un gran repte per a l’oftalmòleg.

Les dues taules rodones restants van estar dedicades a la retina mèdica. En concret, experts de referència de diferents centres van debatre sobre temes amb elements de controvèrsia de l'especialitat com són el tractament de la degeneració macular associada a l'edat i el tractament de l'edema macular diabètic.

Subscriu-te als nostres butlletins

Selecciona el butlletí que vols rebre: