L’Innobus 2023 fa parada a l’Hospital de Bellvitge en una ruta per entitats innovadores de l’Àrea Metropolitana

- Innovació

La responsable de l’Oficina de Gestió de Projectes d’Innovació de la Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’ICS, Carmen Santamaria, ha pujat aquest 6 de juny en ruta a l’Innobus 2023. Ha ofert un pitch motivador als joves participants en el marc de les sessions de formació per part de referents institucionals i empresarials.

L’Innobus és una iniciativa impulsada per Innobaix, l’agència d’Innovació i Coneixement del Baix Llobregat i l’Hospitalet. Joves amb estudis universitaris recorren entre el 5 i el 16 de juny una “ruta de la Innovació”, que els porta a visitar empreses i institucions de tota l’Àrea Metropolitana de Barcelona, amb reptes, xerrades inspiradores, aprenentatges, coneixement, emprenedoria, premis i talent.

Durant la seva intervenció, Carmen Santamaria ha parlat sobre la rellevància de la gestió de dades i l’aplicació de la Intel·ligència Artificial al sector salut, així com del procés de captació i desenvolupament de projectes d’innovació. També ha fet incís en que és clau identificar partners externs per a una innovació oberta.

A més de l’Hospital Universitari de Bellvitge, la ruta té parades a l’Agència Espacial Europea ESA, Aigües de Barcelona, Almirall, el centre d’empreses Procornellà, Coca-cola, Desigual, Esade, Google, Hospital Sant Joan de Déu, Inserta Fundación Once, Mobile World Capital, Nestlé, Port Aventura, Port de Barcelona i Unilever.

Cada empresa i institució ofereix als joves participants una immersió en la seva missió i visió, els reptes als quals s’enfronta i el seu propòsit. Es faran equips de quatre participants per resoldre almenys un dels reptes que s’hauran plantejat. En finalitzar la ruta, les idees es presentaran davant d’un jurat que escollirà la guanyadora, entre les més viables i innovadores.

Aquest és el segon any que la Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’ICS, a través de l’Hospital Universitari de Bellvitge, participa a l’Innobus.