L’Hospital Universitari de Bellvitge, guardonat als Premis Benchmarking CSC/ARQ

L’Hospital Universitari de Bellvitge ha estat distingit amb un accèssit en la categoria d’Hospital d’Alta Tecnologia dels Premis Premis Benchmarking CSC/ARQ 2021, que atorguen el Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSC) i Benchmarking Sanitari 3.0.

Aquests premis reconeixen als hospitals catalans que han obtingut millors resultats en l’avaluació del rendiment i la qualitat assistencial durant l’any 2020.

El Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSC) i Benchmarking Sanitari 3.0 han lliurat els premis a la seu de l’entitat en el marc de la VI Jornada de Benchmarking CSC/ARQ. Els centres guanyadors han estat l’Hospital Dos de Maig, en la categoria d’Hospital Comarcal; el Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf, en la categoria d’Hospital General, i l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, en la categoria d’Hospital d’Alta Tecnologia. A més de l’accèssit per a l’HUB, s’han lliurat altres dos a l’Hospital de Palamós i a l’Hospital General de Granollers, en les seves respectives categories.

Prèviament al lliurament de premis, durant la jornada ha tingut lloc una taula de debat amb els centres guanyadors. Hi ha participat Xavier Borràs, director mèdic de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau; Montse Figuerola, gerent de l’Hospital Universitari de Bellvitge; Josep Lluís Ibáñez, gerent del Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf; Rafael Lledó, director general de la Fundació Hospital Asil de Granollers; Xavier Pérez, gerent de Serveis de Salut Integrats Baix Empordà, i Daniel Rodríguez, director de l’Hospital Dos de Maig.

Durant el debat, els participants han pogut compartir la seva experiència amb l’anàlisi de benchmarking i explicar-ne la utilitat com a eina de gestió. També han debatut sobre la influència que ha tingut el context de pandèmia en els resultats i sobre com les respectives organitzacions han fet front a l’escenari provocat per la Covid-19. Els responsables dels diferents hospitals han exposat les transformacions que han patit els seus centres arran de l’emergència sanitària i els replantejaments estratègic que ha comportat.

El president del CSC, Manel Ferré, ha estat l’encarregat de fer l’entrega dels guardons. Durant la seva intervenció, ha destacat el valor afegit dels premis en l’edició d’enguany, ja que corresponen a resultats obtinguts en un període, el 2020, especialment complicat per a les entitats sanitàries. “Malgrat les dificultats, la sobrecàrrega assistencial i l’esgotament emocional que ha comportat la pandèmia, els equips han estat capaços de seguir mantenint alts estàndards de qualitat en l’atenció” ha assegurat. “Aquest guardons són un reconeixement més a aquest esforç.”

L’avaluació que determina els guanyadors dels Premis Benchmarking CSC/ARQ es basa en indicadors objectius, construïts amb la informació estàndard de l’activitat hospitalària. En concret, s’analitzen indicadors relacionats amb la gestió d’estades, la cirurgia major ambulatòria (CMA), la mortalitat, les complicacions i els reingressos. L’objectiu és que cada centre pugui conèixer el seu posicionament específic per a cadascun dels indicadors analitzats i comparar-se amb la resta d’hospitals participants, que en aquesta edició han estat trenta-dos, per tal d’incentivar una millora de la qualitat assistencial a les organitzacions.

Àlex Guarga, gerent de Planificació Operativa i Avaluació del Servei Català de la Salut, ha estat l’encarregat de clausurar l’acte, que ha pogut seguir-se per streaming i que es pot tornar a veure en aquest enllaç.