L’hospital permet l’entrada d’un acompanyant per pacient hospitalitzat entre les 13 i les 21 hores

- Coronavirus

Des d’avui, 8 de juny, l’Hospital Universitari de Bellvitge permet l’entrada, entre les 13 i les 21 hores, d’un acompanyant per pacient ingressat en situació d’hospitalització convencional.

Els pacients ingressats a la UCI o en àrees de semicrítics poden tenir un acompanyant cada dia de 13.30 a 15 h, llevat dels afectats per Covid-19, que podran rebre visites dos cops per setmana en l’horari que s’acordi amb els responsables de la unitat.

A Reanimació Postquirúrgica (RPQ), es permetrà l’entrada d’un acompanyant per pacient de 19 a 20 hores, i, a Reanimació d’Urgències (REA), de 14 a 15 hores. Durant l’estada del pacient al bloc quirúrgic només s’oferirà informació telefònica als familiars, però, finalitzada la intervenció, si el pacient és traslladat a l’RPQ podrà ser visitat per un familiar a la seva arribada a l’àrea o, si és traslladat a la seva habitació, en horari de 13 a 21 hores. Els familiars de pacients ja operats de cirurgia major ambulatòria podran romandre amb ell fins a l’alta.

La presència d’acompanyants a Urgències continua totalment restringida. També continua la restricció total d’acompanyants a Consultes Externes, hospital de dia, gabinets d’exploració i proves complementàries, excepte en casos de pacients amb problemes de mobilitat, visió o deteriorament cognitiu moderat-sever.

En tots els casos, es demanarà als acompanyants que guardin les mesures de seguretat necessàries, com ara l’ús de mascareta i les distàncies segures.

La situació excepcional provocada per la pandèmia va fer que, el 21 de març, amb l’objectiu d’evitar la transmissió del virus, l’Hospital Universitari de Bellvitge restringís totalment l’entrada de visitants i acompanyants a tot l’hospital, llevat de les situacions de final de vida i altres casos excepcionals.

Paral·lelament, es va posar en marxa un circuit d’informació als familiars i acompanyants per via telefònica. Aquest circuït continuarà en funcionament en totes les situacions en què sigui necessari.

Agraïm als nostres pacients i familiars la comprensió mostrada al llarg d’aquest període davant d’una situació excepcional i difícil per a tots.