Conèixer el seguiment de les intervencions quirúrgiques en temps real, consultar les cites programades, fer tràmits en línia o moure’s pels edificis del centre són algunes de les funcionalitats actualitzades
A través de l’aplicació mòbil es pot accedir a ‘El meu quiròfan’, un espai amb contingut expert sobre les principals cirurgies de l’hospital per acompanyar pacients en tot el procés quirúrgic
La nova versió de l’aplicació mòbil oficial de l’hospital ja està disponible a les botigues d’Android i Apple
L’aplicació mòbil oficial per a totes les persones usuàries de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) s’ha redissenyat per respondre a les seves necessitats de salut i serveis sanitaris.
Entre les funcionalitats actualitzades, destaca la informació d’interès i de servei:
- Una “sala d’espera” virtual per seguir el procés quirúrgic d’una persona mitjançant un identificador alfanumèric sense desvetllar dades sensibles i que, a més, permet conèixer els temps d’espera a Urgències
- Una àrea personal amb les cites programades al centre
- Un mapa per desplaçar-se entre els edificis de l’hospital amb tecnologia de Google Maps
- Accés directe a Tràmits en línia i a la Guia del Pacient;
- Notícies i informació en temps real sobre l’hospital
- L’espai Aula Salut, un apartat amb contingut de salut generat pels professionals de l’Hospital Universitari de Bellvitge
L’app ‘El meu HUB’ també serà la via d’accés per accés a La Meva Salut del Sistema de Salut de Catalunya i a altres apps prescrites als pacients per l’equip mèdic de l’hospital.
L’actualització de l’app s’ha dut a terme a partir de la incorporació de l’Experiència Pacient, amb un grup de treball format per pacients i professionals, que han avaluat la facilitat d’ús, l’eficiència i la satisfacció de l’usuari en dispositius mòbils, tant telèfon com tauletes. Els enllaços per descarregar l’app per a Android (Google Play) i iOS (Apple Store), així com més informació i un vídeo-tutorial, es poden trobar a https://bellvitgehospital.cat/ca/el-meu-hub
Acompanyar pacients i familiars en tot el procés quirúrgic des del mòbil
El webapp El Meu Quiròfan (https://elmeuquirofan.bellvitgehospital.cat/) estarà integrat dins l’app El Meu HUB, com “una eina que permetrà alfabetitzar el pacient amb informació sobre la seva cirurgia específica, com preparar-se i com es recuperarà; l’empoderarà perquè s’impliqui en el seu procés curatiu amb un rol actiu i capacitat de presa de decisions; i a més facilitarà la feina dels professionals”, en paraules de la Dra. Beatriz Rosón, adjunta a Direcció de Centre de Processos Transversals i Llista d’Espera Quirúrgica de l’HUB.
En concret, El Meu Quiròfan s’ha creat a partir d’una idea innovadora que neix de la Dra. Esther Méndez, adjunta del Servei d’Anestesiologia i Reanimació de l’HUB i com a estudiant del màster universitari d’eHealth de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). De fet, va rebre l’ajut econòmic del premi “eHealth Project: de la Idea al Projecte” de l’eHealth Center de la mateixa universitat per dur-lo a la pràctica. També ha comptat amb l’impuls de l’ajut de la convocatòria “PECT Innovation Call 2021”, atorgada per l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL) gràcies al finançament de la Unió Europea.
De la seva experiència com a anestesiòloga, havia observat que, tot i que s’ofereix detalls de les intervencions quirúrgiques als pacients durant les visites prèvies, arriben al quiròfan havent retingut molt poca informació. L’objectiu del webapp és aconseguir tant la satisfacció dels pacients com beneficis per a la seva salut. “Les solucions digitals ens faran la vida més fàcil a tothom”, assegura la Dra. Méndez.
Aquest és un pas més del centre de l’Institut Català de la Salut (ICS) per oferir un servei integral i cada dia més complet a la ciutadania de l’Hospitalet i el Prat, així com als dos milions de persones de l’eix sud de Catalunya a les qui serveix com a centre de referència de màxima complexitat.