L’Hospital de Bellvitge participa en la definició del nou Marc d’Experiència de Pacient del sistema de salut de Catalunya

- Formació

El document, elaborat a partir de l’expertesa de grups de treball de diferents matèries, promou una assistència centrada en l’experiència de pacient (EXP). Les professionals de Bellvitge Sílvia Millat i Rosa M. Sánchez han format part dels grups de treball que han desenvolupat el Marc.

L’Hospital de Bellvitge ha participat en la definició del Marc d’Experiència de Pacient del sistema de salut de Catalunya, un document estratègic que promou la incorporació de la perspectiva del pacient en la presa de decisions sanitàries. Aquest nou marc ha estat presentat en la primera Jornada d’Experiència de Pacient i Participació, organitzada pel Departament de Salut i el Servei Català de la Salut, on hi van assistir de més de 350 professionals del sector sanitari.

El sistema de salut català aposta per una atenció centrada en la persona, on l’experiència del pacient es considera un dels tres pilars fonamentals de la qualitat assistencial, juntament amb l’efectivitat i la seguretat clínica. Amb aquesta finalitat, el document ofereix recomanacions pràctiques per a professionals i proveïdors de serveis, així com mecanismes per facilitar la seva implantació en el dia a dia dels centres sanitaris.

L’expertesa de Bellvitge en el Marc d’Experiència de Pacient

El document ha comptat amb l’aportació de més de 250 persones en la fase de recollida de dades, entre pacients, professionals i gestors, incloent-hi diverses professionals de l’Hospital Universitari de Bellvitge:

  • Sílvia Millat Millet, cap de la Unitat d'Atenció a la Ciutadania i Participació, ha format part del Consell Assessor d’Experiència de Pacient (CAX), un òrgan integrat per dotze experts que han garantit una visió transversal del sistema. A més, ha participat en el grup de treball dedicat a la sensibilització i difusió de la cultura de l’EXP entre els professionals.
  • Rosa M. Sánchez Cabrera, adjunta de la Direcció Infermera, ha contribuït en el grup de treball sobre elements facilitadors de l’Experiència de Pacient per millorar la qualitat de l’atenció.

Aquestes aportacions han estat essencials per adaptar els principis conceptuals de l’experiència de pacient a la realitat del sistema sanitari català, assegurant que les recomanacions siguin viables i efectives en la pràctica assistencial diària.

Cap a una experiència de pacient més homogènia i equitativa

El Marc d’Experiència de Pacient té com a repte garantir que l’EXP es desplegui de manera homogènia en tot el sistema sanitari, assegurant l’equitat per a tots els pacients de Catalunya. Així mateix, es tracta d’un document dinàmic, que s’anirà enriquint amb els resultats dels projectes i experiències que sorgeixin de la seva aplicació.

En la segona part de la jornada, s’han presentat diferents experiències de participació en salut, posant èmfasi en la importància de les aliances, el treball col·laboratiu i la implicació dels pacients i professionals com a pràctica habitual en el sistema sanitari.

📌 Consulta el document complet aquí: Marc d’Experiència de Pacient del sistema de salut de Catalunya

📌 Consulta el web i tots els recursos que ofereix el Departament de Salut aquí: Experiència de Pacient

Subscriu-te als nostres butlletins

Selecciona el butlletí que vols rebre: