L’Hospital de Bellvitge es compromet amb el talent jove i la innovació formant part de la ruta de l’Innobus

- Formació

Per primera vegada, l’Hospital de Bellvitge és una de les parades de l’Innobus, un programa de l’Agència d’Innovació i Coneixement del Baix Llobregat i l’Hospitalet (Innobaix) i l’Àrea Metropolitana de Barcelona que durant quinze dies de ruta recorre empreses i institucions capdavanteres del territori per contribuir amb idees a reptes d’innovació. Aquest dilluns 3 d’octubre, els i les innobusers han visitat les instal·lacions de l’HUB per plantejar solucions que puguin tenir impacte en la salut de la ciutadania.

“A l’Hospital de Bellvitge som excel•lents en les nostres àrees d’expertesa, però estem treballant per aconseguir un hospital més amable per als usuaris, pacients i acompanyants, però també professionals”, ha introduït la Dra. Encarna Grifell, sotsgerent i directora d’Innovació de la Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’ICS, els reptes d’innovació -que tenen a veure amb la part humana de l’hospital- que se’ls ha presentat al conjunt de participants.

Així, doncs, a partir de necessitats detectades a partir d’històries reals de pacients, l’equip d’innobusers resoldran les qüestions plantejades per l’equip de l’HUB amb una nova mirada. Si les propostes són viables, fins i tot podrien convertir-se en realitat.

Els joves de l’edició d’enguany de l’Innobus hi participen amb la il·lusió que aquest sigui un primer pas d’una carrera professional motivadora. Després de dues setmanes de ruta, hi haurà un període de tres setmanes més de treball en equip, al Citilab Cornellà. Serà quan es definiran les idees i s’acceleraran els reptes, amb mentories i suport expert en qüestions d'innovació i gestió de projectes. Es crearan equips de treball a partir de les diverses especialitats universitàries, de manera que siguin complementaris, no solament en formació sinó també en maneres de treballar.

De tot aquest procés en sortiran propostes ja acabades, que es presentaran en una Gala Final, el 4 de novembre, davant les empreses i un jurat especialitzat. L'equip que presenti la proposta més adient o més disruptiva guanyarà un viatge a una gran capital europea, per visitar empreses i institucions que destaquen per la seva capacitat d'innovació.

L’HUB se suma a 20 empreses i institucions innovadores

L’Innobus 2022 recorre l’Àrea Metropolitana de Barcelona visitant empreses i institucions de diversos sectors compromeses amb la innovació i amb el talent jove. Totes elles obren les seves instal·lacions a aquests joves amb inquietuds emprenedores perquè puguin explorar la viabilitat d’idees amb l’objectiu d’aconseguir impacte social.

L’Hospital Universitari de Bellvitge forma part d’una ruta que fa a escala a grans companyies com Damm, Telefònica, Almirall o Alliance Healthcare, institucions com el Port de Barcelona, la Fundació Once, el sindicat UGT o el Parc Científic de Barcelona, així com empreses del sector tecnològic com Carpel o MTS Tech.

A més, els i les innobusers tindran ocasió de conèixer les últimes tendències en fabricació digital a la la Barcelona New Economy Week, BNEW 2022, de la mà de l’Agència de Desenvolupament Econòmic de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. També hi haurà formacions, a càrrec de ProCornellà i l'escola de negocis EADA, i xerrades inspiradores que faran, en ruta, representants d'Estoko i Adtel. Finalment, la ruta recorrerà la història industrial del país, amb una parada al Museu de la Colònia Sedó d’Esparreguera.