La GTMS organitza la sessió “Innovant en xarxa per millorar en salut”

El 8 d’octubre de 2021, la sala d’actes de l’Hospital Universitari de Bellvitge va acollir la sessió “Innovant en xarxa per millorar en salut”.

Aquesta sessió, organitzada per l’àrea d’Innovació de la Gerència Territorial Metropolitana Sud (GTMS), va tenir com a objectiu compartir el coneixement sobre diferents projectes de salut digital innovadors que s’estan portant a terme al nostre territori i apoderar els professionals que hi participen, potenciant sinergies i col·laboracions.

La jornada, que va poder ser seguida tant presencialment (amb aforament limitat) com via streaming, va voler servir també com a element inspirador per a aquells professionals que estan en fase de maduració d’idees i projectes de transformació digital.

Van assistir-hi nombrosos professionals dels tres àmbits de l’Àrea Metropolitana Sud, així com representants d’empreses vinculades al desenvolupament dels projectes. En l’àmbit institucional, va comptar amb l’assistència de la directora gerent de l’ICS, Sra. Yolanda Lejardi, i la gerent de l’Àmbit Metropolità Sud del CatSalut, Sra. Gemma Valeta, entre d’altres personalitats.

L’acte es va iniciar amb una benvinguda a càrrec de la Dra. Montserrat Figuerola, gerent de la GTMS, que va anar seguida d’una ponència de presentació sobre el valor de la innovació a càrrec del Sr. Ramon Maspons, director de l’àrea d’Innovació i Prospectiva de l’Agència de Qualitat i Avaluació de Catalunya (AQuAS).

La jornada va continuar amb l’explicació de tot un seguit de projectes territorials de salut innovadors que s’estan portant a terme a la Gerència Territorial Metropolitana Sud. L’exposició dels projectes, dividits en quatre blocs, amb preguntes i comentaris al final de cada bloc, va ser moderada per la Sra. Glòria Torras, project manager de l’àrea d'innovació de la GTMS. Els projectes presentats van ser:

• Nou model d’atenció integral en insuficiència cardíaca (EOSS)
  • Eina de millora del Pla d’atenció individualitzat a l’atenció primària (ARES-AP)
  • Millora de la qualitat de vida dels pacients amb ictus (STRACK) i millora del procés hospitalari dels pacients que han patit un ictus (REVERTIR)
  • Eina de procés assistencial (ARGOS)
  • Innovació a través dels processos
  • Programa de recuperació intensificada en procediments quirúrgics ginecològics (PRI-ERAS)
  • Projecte de gestió infermera de la demanda aguda (GIDA)
  • Solucions corporatives de Sistemes d’Informació
  • Millora dels resultats de Salut i la qualitat assistencial (SALUTeCAT)
  • Millora de l’atenció del pacient crític (ContAS)
  • Nou model d’atenció dels pacients amb bradicàrdia (RITMOCORE) i millora de l’atenció integral dels pacients amb arrítmies (ADELE)
  • Promoció de la dieta mediterrània en alumnes d’infantil i primària (INFADIMED)
  • Millora del procés diagnòstic i seguiment mitjançant medicina de precisió (RADIÒMICA)
  • Millora de l’experiència del pacient

Va cloure la jornada la Dra. Encarna Grifell amb unes paraules en què va fer referència a alguns dels projectes en preparació i va presentar les conclusions de l’acte.

A continuació podeu veure el vídeo complet de la jornada: