La Dra. Figuerola participa en una taula sobre experiència del pacient a una trobada de directius hospitalaris a Segovia

El XIV Encuentro Global de Directivos y Directivas de la Salud, que s’ha celebrat a Segovia, ha inclòs una taula de debat sobre l’experiència del pacient el passat 18 de novembre en que ha participat la Dra. Montserrat Figuerola, gerent de la GTMS.

Davant les preguntes de partida platejades al debat: com mesurar la satisfacció del pacient? Com saber de quins serveis està content i amb quins està contrariat?, la Dra. Figuerola ha assegurat que el sistema viu un moment de canvi de paradigma, propiciat per la salut digital i l’empoderament dels pacients. “Fins ara, hem mesurat l'opinió del pacient sobretot a partir de reclamacions i suggeriments; ara, però, se'ns planteja un repte important: passar de l'opinió a les dades, d'un pacient passiu a un actiu, cocreador, perquè els serveis realment canviïn i s'adaptin”, ha afirmat.

Ha destacat l’aplicació d’un model obert d’innovació com la principal palanca que està fent servir l’HUB per respondre aquest repte, desplegada amb projectes de compra pública, d’altres sorgits dels professionals i l’alineament de tot l’equip directiu territorial al voltant d’un mateix objectiu: assolir resultats en el pacient de manera transversal fins arribar a la comunitat.

La Dra. Figuerola ha defensat també la implantació progressiva dels canvis derivats del nou paradigma, seguint una estratègia compartida entre equips directius, líders clínics i de procés amb participació de pacients, utilitzant els projectes transformadors per als qual l’HUB ha obtingut suport com a espai demostratiu dels nous sistemes d’indicadors, com els PREM (sigles angleses d’Experiència Reportada pel Pacient) i els PROM (sigles angleses de Resultats Reportats pel Pacient).

Han completat la taula Francisco Marí, director general de l’Hospital de Son Llàtzer; María Jesús Pérez, directora de Processos d’Infermería de l’Àrea Sanitària de Lugo, A Mariña i Monforte de Lemos, i María José Basanta, directora corporativa d’Experiència del Pacient de Vithas. Jon Guajardo, gerent d’Organització Sanitària Integrada de Barrualde Galdakao (Bizkaia), ha estat el moderador de la taula, una de les que ha integrat aquestar trobada organitzada per Redacción Médica amb el suport de la Sociedad Española de Directivos de la Salud (SEDISA).

En aquest enllaç podeu veure el vídeo íntegre de la taula de debat