Kata Lean Management al Servei de Nefrologia de Bellvitge, millor comunicació oral de les Jornades Nacionals d’Infermeres Gestores

- Certificacions

El Comitè Científic de 33a edició de les “Jornadas Nacionales de Enfermeras Gestoras” ha atorgat el premi a la millor comunicació oral a Rosa M. Sánchez Cabrera, cap d’Àrea Infermera de Procés Nefro-Urològic, Curtes Estades i Unitat de Recepció i Preparació de Pacients de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB).

El treball, que ha rebut el primer premi de 206 comunicacions presentades per centres sanitaris de tot l’Estat, porta el títol “La metodologia Kata Lean Management mejora la eficiencia del proceso de hospitalitzación en un hospital de tercer nivel”.

La comunicació premiada, relacionada amb el projecte de tesi doctoral de la professional i que compta amb la codirecció del Dr. Jordi Adamuz Tomas, presenta les intervencions i els resultats de procés d’alta i d’estada mitjana arran de la implantació de la metodologia al Servei de Nefrologia de l’HUB des de finals de 2021. “Gràcies a la metodologia Kata Lean, hem posat en marxa reunions quinzenals integrades a les sessions clíniques del servei, durant les quals l’equip multidisciplinari defineix àrees i proposa accions de millora, identifiquem els líders responsables i posteriorment avaluem i reajustem possibles canvis, d’aquesta forma tot l’equip ens alineem amb els objectius comuns de servei i de la direcció”, segons ha explicat Rosa M. Sánchez.

Des de 2017, els professionals de l’HUB van començar a formar-se en la metodologia Lean, una filosofia que s’ha introduït progressivament en el desenvolupament de Gestió de Processos fins a expandir-se a tota la institució.

Implicació per part de l’Equip Gestor de la Direcció Infermera de l’HUB a les jornades

Un total de 9 comunicacions representades per 11 professionals de l’equip gestor de diferents àrees com Radiodiagnòstic, Suport a la Recerca en Cures i Qualitat, Cor, Malalties Vasculars, Gestió de Professionals i Curtes Estades, s’han fet arribar a les “33 Jornadas Nacionales de Enfermeras Gestoras”.

Prop de 900 professionals d’infermeria relacionats amb activitats de gestió d’equips i de cures s’han reunit al Palau de Congressos de Cadis entre el 31 de maig i el 2 de juny en aquestes jornades, organitzades per l’Associació Nacional de Directius d’Infermeria (ANDE).