Infraestructures i Serveis Generals presenta un cas d’èxit de l’HUB al congrés nacional d’Enginyeria Hospitalària

El subdirector d’Infraestructures i Serveis Generals de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB), Germán Romero, ha presentat les lliçons apreses arran del repte de retirada de fibrociment al centre en el 39è seminari d’Enginyeria Hospitalària a València.

Davant d’un auditori de persones interessades en les darreres idees i innovacions tecnològiques en el camp de l’enginyeria dedicada a la sanitat, Germán Romero ha presentat un cas d’èxit de l’Hospital de Bellvitge. En la seva ponència, ha relatat com l’equip d’Infraestructures de l’HUB ha sabut convertir en una oportunitat la retirada de les cobertes de fibrociment de l’edifici històric, aprofitant per millorar les infraestructures del centre.

Arran del repte tècnic de la retirada de 7.500 m2 de coberta i 220 tones de fibrociment, l’equip de l’HUB ha optimitzat l’operació amb una millora de la infraestructura hospitalària: s’ha millorat l’evacuació d’aigües pluvials, s’han renovat els espais tècnics i s’implantaran panells fotovoltaics amb una previsió de producció d’uns 950.000 kWh, el 5% de la cobertura mitjana energètica de l’hospital.

El 39è seminari d’Enginyeria Hospitalària, que ha tingut lloc a València del 19 al 21 d’octubre organitzat per l’Associació Espanyola d’Enginyeria Hospitalària (AEEH), ha congregat experts de reconegut prestigi en l’àmbit nacional i internacional que han intercanviat experiències i especialització