Espirometries a l’Hospital per donar visibilitat a la Malaltia Pulmonar Obstructiva Crònica

Coincidint amb el Dia Mundial de la Malaltia Pulmonar Obstructiva Crònica (MPOC), i en col·laboració amb l’Hospital Universitarti de Bellvitge (HUB), Esteve Teijin ha insta·lat a l’accés de l’edifici principal un punt mòbil per fer espirometries amb l’objectiu d’insistir en la importància d’un diagnòstic precoç d’una malaltia que, encara avui dia, desconeixen el 75% de les persones que la pateixen a Espanya.

L’Organització Mundial de la Salut classifica l’MPOC com la tercera causa de mort al món, amb una afectació global d’uns 300 milions de persones i que impacta al 12% de la població espanyola amb més de 40 anys. L'MPOC és un trastorn respiratori freqüent i designa diverses malalties pulmonars cròniques que limiten el pas de l’aire per les vies respiratòries. El símptoma principal és la dispnea, o dificultat per respirar, especialment quan es fa exercici o esforç físic. També són habituals la tos crònica, les sibilàncies i el cansament.

Per aquest motiu, la col·locació d’espiròmetres s’emmarca en la voluntat de l’HUB de fomentar la consciensiació i el tractament de la patologia. El delegat del Govern a Barcelona, Joan Borràs, ha acudit a fer-se una espirometria i col·laborar així en la mobilització per fer més visible l’MPOC i la importància d’un diagnòstic precoç.

Les causes més comunes de l’MPOC són el tabaquisme i la contaminació de l’aire. Les persones que la pateixen són més propenses a patir altres problemes de salut, entre els quals infeccions pulmonars, càncer de pulmó o malalties del cor. La Malaltia Pulmonar Obstructiva Crònica no es cura, però es pot tractar. Les principals teràpies són la farmacologia i l’oxigenoteràpia. A més, adoptar un canvi d’hàbits pot ajudar a millorar el tractament, evitar complicacions i tenir un millor control de la malaltia. Això inclou evitar el tabaquisme, dur una alimentació saludable o practicar activitat física.