Es reprèn a l'HUB el prestigiós curs ATLS d'atenció hospitalària al pacient traumàtic

Entre el 21 i el 23 d'octubre, s'ha celebrat a l'Hospital Universitari de Bellvitge una nova edició del curs Advanced Trauma Life Support (ATLS), després de pràcticament dos anys sense poder realitzar-se a causa de les restricccions derivades de la pandèmia de Covid-19.

El curs ATLS està dirigit a metges de diferents especialitats interessats en l’atenció del pacient traumàtic en l’àmbit hospitalari. És un curs auspiciat per l’Associació Espanyola de Cirurgians i està importat de l’American College of Surgeons Comitte of Trauma dels Estats Units.

De fet, es realitza de manera idèntica a més de 88 països de tot el món. El primer curs va tenir lloc l’any 1978, i posteriorment s'ha anat estenent arreu del món, amb el resultat d'una millora en l’atenció del pacient politraumàtic, la creació de sistemes de trauma a diferents països i un descens de la morbimortalitat dels pacients traumàtics.

L’Hospital Universitari de Bellvitge va acollir aquest curs per primera vegada l’any 2009 i des de llavors n'ha impartit amb èxit dues edicions anuals.

La seva realització requereix l’esforç i la dedicació de diferents professionals i és un reflex del caràcter multidisciplinari que caracteritza l’atenció d’aquests pacients. La infermera Inmaculada Gómez és la nova infermera coordinadora del curs, en substitució de l’anterior coordinadora, Mercedes Rodríguez. Ambdues realitzen una tasca impecable i són una peça clau per al bon desenvolupament del curs.

L’equip  d’instructors de l’hospital són les anestesiòlogues Dra. Maylin Koo i Dra. Raquel Reyes, el cirurgià general Dr. Zoilo Madrazo i el traumatòleg Dr. Carles Tramunt. En aquest curs, ens han acompanyat, a més, dos instructors externs: el Dr. Xavier Oncins, metge d’Urgències del Consorci Sanitari del Maresme, i el Dr. Carlos Ordóñez, traumatòleg del Consorci Sanitari de Terrassa.

Aquesta edició ha estat plena de novetats. A més de ser la primera realitzada després d’una llarga aturada, s'ha celebrat en nous espais, amb el suport del l'Àrea d’Audiovisuals: la sala Vicenç Ferrer, la Sala de Premsa i, el matí de dissabte -dia d’examen per als alumnes- les consultes externes de Traumatologia.

Fem avinent la nostra satisfacció per poder reprendre aquesta activitat i rebre la gratificació dels estudiants que realitzen el curs, i desitgem continuar amb els mateixos resultats els cursos vinents.