El projecte Artemis de l’Hospital de Bellvitge rep un premi de l’escola de negocis IESE a l’excel·lència operativa en gestió sanitària

- Innovació

Artemis, l’eina digital que detecta en temps real el risc de patir un nou atac de cor, liderada per l’Àrea de Malalties del Cor de l’Hospital Universitari de Bellvitge, ha resultat elegida com a guanyadora de la VI edició dels Premis Novartis IESE a l’excel·lència operativa en gestió sanitària, en la categoria d’iniciatives innovadores de gestió orientades a la millora de l’atenció al pacient que aportin valor al sistema.

L’entrega del premi s’ha fet al saló d’actes de l’IESE Business School del Campus Madrid aquest 20 de juny en el marc del 10è Programa Avançat de Gestió Sanitària.

El Dr. Josep Comin Colet, director d’innovació, recerca i universitats de la GTMS, director clínic del àrea del cor del Hospital del Bellvitge i director del grup de recerca BIO-HEART de l’IDIBELL i CIBER-CV, ha recollit el premi.

Aquests guardons premien iniciatives innovadores impulsades per organitzacions sanitàries en l’àmbit de la gestió que ajuden a orientar el sistema sanitari a la generació de valor entès com l’obtenció de millors resultats en salut al menor cost possible.

Una iniciativa pionera en l’ús intel·ligent de dades

El projecte Artemis, que sorgeix en el marc del programa territorial postIAM a la regió Metropolitana Sud, liderat per la Dra. Oona Meroño, coordinadora del programa territorial de Cardiologia Preventiva i Comunitària i investigadora de BIO-HEART del IDIBELL i CIBER-CV, ofereix una visió innovadora i proactiva de la prevenció secundària cardiovascular. Gràcies a un panell de control digital, Artemis ofereix una visió en temps real de l’estat dels pacients que han patit un infart, identificant aquells amb major risc i anticipant-se a possibles complicacions amb intervencions preventives més eficaces.

Aquesta iniciativa, la primera d’aquest tipus en l’àmbit estatal i sense precedents a Catalunya, integra la reenginyeria de processos amb la metodologia de gestió Lean i l’ús de dades intel·ligents per a la presa de decisions mèdiques. El projecte ha estat co-creat per l'HUB i Novartis en una col·laboració público-privada.