El nou rol dels hospitals com a centres d’innovació, en una taula rodona al MWC amb participació de l’Hospital de Bellvitge

- Innovació

El cap del Servei de Ginecologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB), el Dr. Jordi Ponce, ha participat aquest dilluns 27 de febrer en una taula rodona en el marc del Mobile World Congress 2023. Es va centrar en el projecte OncoGyn, el primer programa d’aprenentatge en remot dirigit a professionals de la salut sobre càncer d’ovari i d’endometri, i també sobre la innovació tecnològica en l’àmbit quirúrgic.

Mitjançant realitat immersiva i connectivitat 5G, qualsevol professional sanitari podrà formar-se sobre cirurgia i postoperatori gràcies al programa de formació OncoGyn i la plataforma mSurgery. Gràcies a aquestes solucions digitals, es podrà apropar el coneixement i l’experiència en cirurgia de primera mà de centres hospitalaris capdavanters a professionals ubicats a qualsevol indret remot del món.

A més de l’Hospital de Bellvitge, l’Hospital La Fe de Valencia, l’Hospital Universitari La Paz de Madrid, Telefónica i GSK col·laboren en el programa Oncogyn.

“La connectivitat ens permet millorar la docència i enfortir el treball en xarxa com mai abans no ho havíem imaginat”, ha explicat el Dr. Jordi Ponce, que també és director del màster oficial de la Universitat de Barcelona en Competències Mèdiques Avançades en Ginecologia Oncològica i Patologia Mamària Multidisciplinària.

“El projecte és un exemple de creació de sinergies entre tots els actors que intervenen en els processos de salut, no només equip mèdic, sinó també professionals tecnològics i solucions digitals per satisfer les necessitats del pacient”, segons el Dr. Ponce. “En medicina i, en concret, en l’especialitat de l’oncologia i cirurgia ginecològica és fonamental el treball multidisciplinari, i ja estem co-creant programes de reconstrucció 3D de proves diagnòstiques, aplicacions sanitàries bidireccionals, cirurgia robòtica i estandardització dels passos quirúrgics amb intel·ligència artificial”, ha apuntat el cap del Servei de Ginecologia de l’Hospital de Bellvitge.

La taula rodona també ha comptat amb les intervencions de la Dra. Beatriz Pardo, oncòloga mèdica a l’ICO Hospitalet, i Sara Pedraz, innovation lead de GSK.