El Dr. Pons-Escoda, primer neuroradiòleg de l’Estat a rebre un prestigiós premi europeu per la seva recerca en tumors cerebrals

El Dr. Albert Pons-Escoda, neuroradiòleg del Servei de Diagnòstic per la Imatge de l'Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i de l’Institut de Diagnòstic per la Imatge (IDI), ha estat guardonat amb l'ESNR Scientific Award 2024, un reconeixement de la Societat Europea de Neuroradiologia (ESNR) que es lliura anualment a joves neuroradiòlegs menors de quaranta anys per la seva trajectòria acadèmica i científica. Aquesta distinció, que es lliurarà el pròxim 19 de setembre a París, és el primer cop que s'atorga a un metge radiòleg de l'Estat espanyol i de Catalunya.

L'ESNR Scientific Award premia els resultats d'una línia d'investigació concreta, així com les publicacions derivades. En el cas del Dr. Pons-Escoda, el guardó reconeix la seva contribució en l'àmbit de la valoració multiparamètrica de la perfusió T2 per ressonància magnètica en el diagnòstic diferencial prequirúrgic dels tumors cerebrals. Aquesta línia d'investigació ha proporcionat eines innovadores per millorar la precisió diagnòstica prequirúrgica en pacients amb tumors cerebrals, oferint noves perspectives en el maneig inicial dels pacients.

El Dr. Pons-Escoda ha estat autor de diversos estudis en aquesta àrea, amb èmfasi especial en l'ús d'eines d'aprenentatge profund per a la classificació de tumors cerebrals mitjançant la ressonància magnètica de perfusió. Els seus treballs han estat publicats en revistes científiques com Cell Reports Medicine, European Radiology i American Journal of Neuroradiology (AJNR).

Contribucions científiques destacades
Les contribucions del Dr. Pons-Escoda es poden dividir en diversos àmbits de recerca, tots ells relacionats amb el diagnòstic diferencial de tumors cerebrals:

El treball del Dr. Pons-Escoda no només ha obert noves vies per a l'orientació diagnòstica prequirúrgica dels tumors cerebrals, sinó que també ha establert les bases per al futur desenvolupament d’altres aplicacions d’aquestes tècniques avançades en la radiologia neuro-oncològica. A més, des del Servei de Diagnòstic per la Imatge i la Unitat de Neurooncologia de l’Hospital de Bellvitge  també ha contribuït a millorar la qualitat del diagnòstic en pacients amb tumors cerebrals gràcies a la transferència del coneixement generat a la pràctica clínica.

El lliurament del premi ESNR Scientific Award 2024 tindrà lloc el pròxim 19 de setembre a París, en el marc del congrés anual de la Societat Europea de Neurorradiologia.

Subscriu-te als nostres butlletins

Selecciona el butlletí que vols rebre: