Dotze trasplantaments i tres donacions d’òrgans a l’HUB en cinc dies

L’activitat trasplantadora no ha minvat gens aquest mes d’agost a l’Hospital de Bellvitge (HUB) i de fet s’ha registrat una nova fita que referma l’expertesa i el compromís dels professionals del centre: en un termini de 5 dies, de 26 al 30 d’agost, han realitzat 12 trasplantaments (8 renals, 3 hepàtics i 1 cardíac en asistòlia controlada) i 3 donacions amb asistòlia mes ECMO

Un centenar de professionals mèdics i d’infermeria han portat a terme les intervencions als quiròfans de l’HUB en aquests cinc dies, un fet que segons afirma el Dr. Nicolás Manito, director del Programa de Trasplantament de l’HUB, “demostra que l’activitat d’alta complexitat no s’alenteix a l’hospital durant les vacances, gràcies a un equip humà d’una gran capacitació professional i una implicació total”.

Cal destacar també que el trasplantament cardíac realitzat aquests darrers dies és el 5è en asistòlia controlada que realitza l’HUB en 2022, “el que comporta que ja suposin un de cada tres trasplantaments cardíacs que hem portat a terme fins ara aquest any”, indica el Dr. Manito.

Els trasplantaments d’òrgans, essencials per a la supervivència de moltes persones, no serien possibles sense la generositat dels donants i les seves famílies que any rere any han consolidat un model basat en la solidaritat, els equipaments de qualitat i l’expertesa dels professionals.