Diagnòstic precoç i tractaments centren la Jornada de Càncer de Mama per a pacients i familiars que s’ha fet al Prat

L'Hospital Bellvitge (HUB) i l'ICO han organitzat un any més la Jornada de Càncer de Mama per a pacients, familiars i públic en general, que per primera vegada s’ha celebrat al Prat de Llobregat, el passat 15 d’octubre, amb un marcat caràcter informatiu, científic i lúdic.

Més de 60 persones van omplir la sala del Centre Cívic Sant Jordi-Ribera Baixa per seguir una jornada que va ser introduïda per Marina García Vargas, regidora de Salut Pública de l'Ajuntament del Prat. Els continguts de la sessió es van estructurar en tres conferències i una taula rodona al voltant del diagnòstic precoç, la tipologia de càncers, les intervencions, els tractaments i la rehabilitació.

El càncer de mama és el més freqüent en la dona i la seva taxa de supervivència se situa al voltant del 85%, gràcies, sobretot a dos factors clau: el diagnòstic precoç i el tractament multimodal i dirigit. En la jornada es va fer palès que la implicació i la coordinació dels equips dels professionals dels diferents centres de referència és una de les claus de l’assistència a les pacients.

La Dra. Maria Vicente, del Servei de Radiodiagnòstic de l’HUB, va dedicar la seva intervenció al paper fonamental del diagnòstic del càncer de mama en etapes precoces, com més aviat millor, per tal d’iniciar el tractament en estadis inicials. D’aquí la importància dels programes de cribratge poblacional, les mamografies a la població sana, que permeten aquest diagnòstic precoç.

A continuació, la Dra. Maria Jesús Pla, coordinadora de la Unitat Funcional de Mama HUB-ICO, va detallar la importància de distingir els diferents tipus de càncer de mama existents. Va subratllar com l’estudi del tumor, l’edat de la pacient, l’estat menopàusic, les malalties associades i l’estadiatge defineixen el tractament a realitzar.

La Dra. Verònica Obadia, oncòloga de l’ICO i l’Hospital de Martorell, va tancar les conferències resumint el paper fonamental dels nous tractaments dirigits. El tractament multimodal dirigit permet tractar de manera específica cada tumor en funció dels factors de pronòstics tumorals.

Posteriorment, les tres professionals juntament amb la Dra. Marina Arangüena, oncòloga de radioteràpia de l’ICO; Glòria Campos, infermera de la Unitat Funcional de mama HUB-ICO; el Dr. Juan Azcárate, patòleg de l’HUB, i la Dra. Sira Salinas, del Servei de Rehabilitació de l’HUB, van conformar una taula rodona amb el significatiu títol de Què ens preocupa del càncer de mama, moderada per la Dra. Sònia Pernas, oncòloga de l’ICO.

Per cloure l'activitat, es va organitzar una activitat meditativa, Bany sonor, que consisteix en un viatge de sensacions, un massatge sonor, per assolir un estat de calma i relaxació. L'activitat va anar a càrrec de Denise García, terapeuta de so @la_chica_del_handpan.

Entre el públic assistent es va generar un ambient de sororitat, empatia i suport mutu, en veure com les dones més grans es troben en excel•lents condicions de salut qüestió que anima les diagnosticades recentment.

Subscriu-te als nostres butlletins

Selecciona el butlletí que vols rebre: