Destacada participació de la infermeria de Crítics al congrés europeu de l’EfCCNa

- Formació

Les infermeres de l’Àrea de Crítics de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) Gemma Via i Cristina Sanz van presentar sengles comunicacions en el 9è Congrés de la Federació Europea d’Associacions d’Infermeria de Cures Intensives (EfCCNa), que s’ha celebrat a Utrecht (Països Baixos) entre els dies 31 d’agost i 3 de setembre passats, i que ha reunit a unes 400 infermeres de crítics de 22 nacionalitats diferents.

Gemma Via va presentar una comunicació amb els principals resultats del programa d’intervenció psicològica en crisis i emergències que es va posar en marxa en diferents hospitals de tot l’Estat durant la primera onada de la pandèmia, al març de l’any 2020, impulsat per Proyecto HU-CI. Gràcies a aquesta iniciativa tres psicòlogues van donar suport als professionals de l’HUB i a les famílies dels pacients en la primera onada COVID-19. En la iniciativa van participar un total de 16 hospitals de Catalunya, Madrid i Castilla-La Mancha, que van comptar amb un suport psicològic per part de professionals. Dos anys després, l’HUB és, juntament amb l’Hospital de Mataró, l’únic centre que ha incorporat a l’UCI de forma estable una psicòloga de suport.

De la seva banda, Cristina Sanz, va presentar una comunicació del seu treball sobre l’opinió i el grau d’acord dels professionals de les unitats de crítics amb la limitació del tractament de suport vital (LTSV). Aquest treball va obtenir el 1er premi de projectes de recerca en cures de l’HUB el passat mes de desembre.

Per a Gemma Via, la participació activa en trobades com el congrés de l’EfCCNa és fonamental “perquè permet intercanviar de primera mà coneixements i experiències, i establir aliances de col•laboració per a futurs projectes de recerca. A més, permet conèixer diferents models d’abordatge dels malalts crítics”.