Bellvitge retransmet en directe una operació complexa d’espatlla per a l’Argentina

El Dr. Abdul-ilah Hachem, responsable de la Unitat d'Espatlla del Servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l'Hospital Universitari de Bellvitge, va participar el passat 26 de juliol com a convidat internacional al curs Rosario Complex Knee & Shoulder (RoCKS) portant a terme una intervenció complexa d’espatlla al bloc quirúrgic de Bellvitge que es va retransmetre en directe per als assistents al curs.

El curs RoCKS està organitzat pels referents en cirurgia artroscòpia dels principals centres mèdics de la ciutat de Rosario, conjuntament amb l’Associació Argentina d’Artroscòpia, i combina les presentacions i els casos clínics amb cirurgies en viu.

El cirurgià de la Unitat d’Espatlla de Bellvitge va portar a terme una transferència tendinosa del múscul trapezi inferior en un pacient jove que patia un trencament massiu del manegot dels músculs rotatoris de l’espatlla. Aquest trencament era irreparable biològicament i no funcional. La intervenció va consistir a utilitzar el tendó del múscul trapezi de l’esquena i d’un empelt d'un donant procedent del Banc de Teixits per substituir el manegot deteriorat.

La cirurgia es va desenvolupar amb èxit i va ser seguida amb interès per tots els assistents des de l’auditori, els quals van participar-hi amb nombroses preguntes durant i després de la intervenció.

Subscriu-te als nostres butlletins

Selecciona el butlletí que vols rebre: