L’Hospital de Bellvitge recorda amb orgull l’esperit olímpic de 1992

"Uf!, si no s’encén, quin ridícul... i si faig figa al trajecte...?”. Així recollia la publicació “Bellvitge Informatiu” el que passava pel cap de la Montserrat Fernández mentre portava la torxa olímpica en representació de l’Hospital de Bellvitge. Van ser nombrosos els professionals de l’HUB voluntaris dels Jocs Olímpics de Barcelona’92, una experiència que va resultar molt gratificant.

Trenta anys després, la Montserrat Fernández segueix sent auxiliar administrativa de l’Hospital de Bellvitge. El 1992 va ser designada portadora de la torxa olímpica.

Aquell 17 de juny, a les 16:59 hores, la companya de l’HUB es trobava al quilòmetre 105 de la carretera comarcal C-146 de Vic a la Seu d’Urgell. Estava preparada per portar durant 500 metres el foc sagrat d’Olímpia, que havia desembarcat pocs dies enrere a Empúries. Aquell mateix foc havia de recórrer 6.000 km abans de l’encesa del pebeter de l’Estadi Olímpic de Barcelona el 24 de juliol.

Després de l’instant màgic de l’intercanvi de foc d’una torxa a l’altra, la Montserrat, amb samarreta granat, va donar el relleu al periodista Joan Barril, que aleshores publicava al diari El País. “Portar la torxa ha estat un desig de mota gent i només ho hem fet uns poquets, i això és una cosa que només passa una vegada a la vida”, va explicar la treballadora de l’HUB en aquell moment.

Sanitaris olímpics

L’aleshores “Ciutat Sanitària i Universitària de Bellvitge” va tenir una parcel·la de representació significativa als Jocs Olímpics i Paralímpics de Barcelona’92. Fins a 65 companys sanitaris i de gestió i serveis de l’Hospital de Bellvitge van col•laborar com a voluntaris olímpics perquè l’organització dels Jocs fos un èxit.

L’Hospitalet, com a subseu olímpica junt amb Viladecans de les competicions de beisbol, va disposar dels equipaments sanitaris de la ciutat com a suport a l’hospital olímpic de Barcelona. Entre aquests equipaments es trobava l’HUB, ubicat just darrere del Complex Esportiu de la Feixa Llarga, que es va construir per a la gran cita olímpica i que avui en dia és seu del CE L’Hospitalet.