L’exposició “Hospital de Bellvitge: un viatge en el temps” fa un homenatge als 50 anys d’història de l’hospital

La mostra ha estat presentada avui en un acte que ha comptat amb l’assistència de l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín i la directora gerent de l’ICS, Yolanda Lejardi

L’exposició “Hospital de Bellvitge: un viatge en el temps”, ha estat presentada avui al migdia a la rotonda exterior d’entrada a l’hospital en un acte que ha comptat amb la presència de l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín i la directora gerent de l’Institut Català de la Salut (ICS), Yolanda Lejardi. També hi ha assistit el tinent d’alcaldia de l'Àrea d'Equitat, Drets Socials i Recursos Humans de l’Hospitalet, Jesús Husillos, entre d’altres personalitats.

La presentació de la mostra ha anat a càrrec de la gerent territorial de l’Àrea Metropolitana Sud de l’ICS (GTMS) i gerent de l’Hospital Universitari de Bellvitge, Montserrat Figuerola, acompanyada de directius i representants dels tres àmbits de la GTMS (Hospital de Bellvitge, Atenció Primària Metropolitana Sud i Hospital de Viladecans) i de nombrosos responsables, treballadors i professionals jubilats de l’hospital.

L’acte ha comptat també amb l’actuació del conjunt musical Agape String Quartet, que ha actuat a l’hospital en el marc del programa Música en Vena i, com fan tots els intèrprets que col·laboren en aquesta iniciativa, ha tocat també per a pacients ingressats en el centre.

Mirada ràpida a la història

Durant l’acte de presentació de l’exposició, Montserrat Figuerola ha destacat que la mostra “ens permet fer una mirada ràpida de la nostra història i, alhora, dignifica i fa més agradable l’espai en el qual està muntada, un fet que també col·labora a fer un hospital més humà i amigable”.

L’exposició, que estarà ubicada fins a finals d’aquest any a la rotonda situada davant la façana principal del centre, posa en valor moments importants en la història de l’Hospital de Bellvitge, paral·lelament a esdeveniments de la història del país i el món, amb un llenguatge expositiu original i atractiu.

Consisteix en sis plafons amb un total de 100 textos i fotografies que evoquen 50 esdeveniments concrets de la història de l’hospital –un per a cada any– i, de manera paral•lela, 50 esdeveniments de la història del país i el món. D’aquesta manera, s’estableix una associació entre la progressió de la institució hospitalària i el context social en el qual ha anat evolucionant.

La mostra forma part del programa d’actes de celebració del 50è aniversari de l’Hospital Universitari de Bellvitge, que es va inaugurar el 8 de novembre de 1972. Els actes inclouen exposicions i publicacions històriques, trobades científiques i activitats participatives per als professionals i la ciutadania, i culminaran l'11 de novembre de 2022 amb un sopar de cloenda.