L'Hospital de Bellvitge i l’AFE col•laboren per prevenir conductes problemàtiques de joc en apostes esportives

L’Hospital Universitari de Bellvitge i l’Asociación de Futbolistas Españoles (AFE) han signat un acord de col·laboració per impulsar i desenvolupar estratègies conjuntes de prevenció de les conductes problemàtiques de joc en apostes esportives i dissenyar i implementar estudis de recerca relacionats amb aquestes apostes (presencials i online).

Amb aquest acord, les dues institucions volen aconseguir reduir les conseqüències nocives que poden comportar les apostes, i amb aquest objectiu desenvoluparan accions dirigides a promoure la prevenció dels trastorns de joc i la recerca sobre aquesta problemàtica en el col·lectiu de futbolistes.

Per a l'Hospital Universitari de Bellvitge (HUB), la col·laboració amb l’AFE suposa una oportunitat excel·lent per treballar en la lluita contra els greus problemes de salut que pot comportar el joc d'aposta, dissenyar campanyes de prevenció i realitzar estudis d’investigació que permetin identificar factors de risc en aquesta activitat. El nombre de consultes per problemes amb les apostes esportives a l'HUB s’ha duplicat des de 2015, "en el que és un dels jocs més acceptats socialment i que es percep amb menys risc o potencial addictiu.

És per això que aquesta iniciativa, impulsada per l’AFE, suposa un pas molt important en la difusió d'aquests problemes", afirma Susana Jiménez, responsable de la Unitat de Joc Patològic i Addiccions Comportamentals de l'Hospital de Bellvitge. Aquesta unitat rep una mitjana de 350 nous casos per any, el que la converteix en un dels dispositius públics més importants a Espanya en el diagnòstic i tractament de les addiccions comportamentals, incloent-hi el trastorn de joc. A més, col·labora amb múltiples grups clínics i d'investigació, tant nacionals com internacionals, contribuint a l'avenç en el coneixement d'aquesta problemàtica.

Per la seva banda, l’AFE va crear l'any 2016 un Departament d'Integritat, entre les funcions del qual destaca la prevenció i persecució del frau esportiu i de la predeterminació de resultats en el futbol professional espanyol.

David Aganzo, president de l'AFE, considera aquest conveni "de gran importància per a la nostra associació i per als nostres afiliats i afiliades. Entenem que hem de realitzar una tasca activa d’educació i conscienciació sobre la necessitat de protegir la integritat del futbol ​​en tots els àmbits de l'activitat esportiva. La ludopatia entre la joventut s'ha estès exponencialment en els últims anys i l’AFE vol involucrar-se en aquesta lluita per conscienciar i ajudar un col·lectiu tan vulnerable".