L’Hospital de Bellvitge, designat unitat d’expertesa clínica (UEC) en tres grups de malalties minoritàries respiratòries

- Certificacions
El Servei Català de la Salut ha designat el Servei de Pneumologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge com a unitat d’expertesa clínica (UEC) en tres grups de malalties minoritàries respiratòries d’adults.

Concretament, ha estat designat unitat d’expertesa clínica en malalties pulmonars intersticials, trastorns de la ventilació i malformacions respiratòries. Les malalties minoritàries respiratòries són un conjunt molt heterogeni de patologies que poden afectar només els pulmons o bé múltiples òrgans i sistemes de l’organisme. La seva etiologia és multifactorial (genètica, ambiental, immunitària...) i, en molts casos, encara desconeguda. Moltes d’elles són greus, incapacitants, i tenen un fort impacte sobre la qualitat i l’esperança de vida que les persones que les pateixen.

La designació d’UEC per part del Servei Català de la Salut, s’ha fet en el marc d’una convocatòria publicada el passat mes de setembre, després de l’estudi per part d’un comitè d’avaluació dels casos acumulats per cada centre i d’altres criteris d’experiència, aptitud clínica i abordatge multidisciplinari.

Amb aquesta designació, els equips que tracten aquestes malalties a Bellvitge s’integren en la xarxa d’UEC (XUEC) de centres designats com a experts en aquestes malalties, per tal de poder oferir una atenció més experta i eficient a tots els pacients de Catalunya.

L’Hospital de Bellvitge ja ha estat designat en altres convocatòries com a unitat UEC en malalties lisosomals, malalties neuromusculars, immunodeficiències primàries de l’adult i malalties autoimmunitàries sistèmiques.