La campanya “Elles contra l’ELA” ja porta recaptats més de 12.500€ per a la recerca

“Elles contra l’ELA” és una campanya impulsada pel grup d’investigació en malalties neurològiques i neurogenètica de l'Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL) i la Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona del Servei de Neurologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB), que compta amb el suport de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls i la Universitat de Barcelona (UB), i patrocinada per Vueling, Ferrer i Macbor.

El punt àlgid de la campanya ha estat el torneig “Elles contra l’ELA” de futbol 7 femení, que ha estat tot un èxit. Els dies 11 i 12 de juny més de 60 jugadores i 200 persones han participat en l’esdeveniment. A una setmana de finalitzar la campanya solidària, “Elles contra l’ELA” ja porta més de 12.500€ recaptats. Fins el 21 de juny es poden seguir fent donacions per la investigació de l’ELA a través del codi bizum 02621.

En paraules del Dr. Pol Andrés Benito, co-coordinador de la campanya i Investigador Principal del grup d’investigació en malalties neurològiques i neurogenètica de l'IDIBELL i membre de la Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona del Servei de Neurologia de l’HUB, “ha estat un cap de setmana ple de solidaritat, emocions i esport. Estem encantats amb l’acollida rebuda i els fons recaptats fins al moment i esperem que fins el 21 de juny encara més gent s’animi a participar fent una donació a través del codi bizum 02621”.

Durant l’acte de cloenda, també es va incidir en la importància de la solidaritat ciutadana per impulsar la ciència al nostre país, ja que, com va assenyalar la Dra. Mònica Povedano, Cap de la Unitat Funcional d’Esclerosi Lateral Amiotòfica (UFELA) de l’Hospital Universitari de Bellvitge i referent mundial en ELA, “els investigadors no hauríem d’estar muntant campanyes per finançar la recerca, però lamentablement només un l’1,4% del PIB es destina a la investigació, en comparació amb la mitjana europea que és més del 2% del PIB”.

“Elles contra l’ELA” està patrocinada Vueling, Macbor i Ferrer, i apadrinada per Patri Guijarro, jugadora del FC Barcelona, qui no ha pogut assistir a l’esdeveniment per compromisos amb la Selecció Espanyola, però ha donat el seu suport a través de xarxes:“Estic molt contenta de l’acollida que ha tingut el I torneig “Elles contra l’ELA” i espero que sigui la primera edició de moltes. Hem demostrat que el futbol femení és prou potent com per liderar causes solidàries i mobilitzar a la població per recaptar fons, ja que només comptant aquest cap de setmana s’han recaptat més de 2.300€” , ha comentat.

La recaptació final de la campanya es farà pública el 21 de juny de 2022 - Dia Mundial contra l'ELA - i tot el finançament rebut es destinarà a projectes d'investigació de l'IDIBELL. L'equip implicat en "Elles contra l'ELA" està format per voluntaris, per tant, en cap cas els diners recaptats es destinaran a dietes, sous o despeses no relacionades amb la investigació.