Pectus Excavatum: què cal saber

El Pectus excavatum és una deformitat del tòrax on l'estèrnum s'enfonsa, causant una aparença còncava. Hi ha diferents opcions quirúrgiques, sent una de les més innovadores l'implant 3D a mida.

A diferència de les tècniques ortopèdiques tradicionals, aquesta pròtesi no modifica l'estructura òssia. Utilitzant tecnologia avançada d'escaneig i disseny assistit per ordinador (CAO), es crea un implant de silicona personalitzat que corregeix la deformació sense necessitat de tocar la caixa toràcica.

• Menys invasiva: L'implant es col·loca de manera submuscular, minimitzant riscos i dolors postoperatoris.
  • Correcció immediata: Els resultats són visibles immediatament i ofereixen una solució duradora, ja que l'implant està dissenyat per durar tota la vida sense necessitat de reemplaçament.
  • Ràpida recuperació: La cirurgia dura al voltant d'una hora sota anestèsia general, i l'hospitalització sol ser curta (inferior a una setmana). La recuperació total per tornar a activitats quotidianes pot fer unes dues setmanes, mentre que les activitats esportives han d'esperar almenys 3 mesos. El pacient haurà de portar uns dies un petit drenatge fins a completar almenys 1 mes i una faixa toràcica.
  • Sense riscos de recaiguda: En no alterar l'estructura òssia, el risc de recaiguda o de resultats insuficients és molt baix, cosa que el converteix en una opció ideal.

Aquest procediment és especialment adequat per a pacients que busquen una solució estètica ràpida i menys dolorosa, així com per a aquells que han experimentat fracassos amb tècniques ortopèdiques prèvies. L'implant es pot fer a partir dels 14/15 anys, després de la pubertat, i en adults fins als 60 anys, sempre que tinguin bona salut.

Els implants 3D personalitzats ofereixen una alternativa moderna i eficaç al tractament del Pectus excavatum, amb mínimes complicacions i un resultat immediat. És important consultar un cirurgià especialitzat per valorar el cas específic i optar per la millor tècnica disponible.

Servei de Cirurgia Toràcica

Subscriu-te als nostres butlletins

Selecciona el butlletí que vols rebre: