La Unitat d’Endoscòpia Respiratòria de l’Hospital de Bellvitge rep l’acreditació d’Unitat Especialitzada d'Alta Complexitat amb Excel·lència

- Certificacions

Es tracta de la màxima acreditació que atorga la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica (SEPAR). Aquesta acreditació posa de manifest la dedicació de tot l'equip de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) en el benefici dels pacients respiratoris del territori.

L’Hospital de Bellvitge és referent en diverses tècniques d’endoscòpia respiratòria, tant diagnòstiques com terapèutiques, a nivell de tot el territori català i també nacional en algunes de les tècniques més punteres. Cal destacar el gran volum d’activitat que es realitza de forma habitual, sent la unitat d’endoscòpia on es realitzen més procediments intervencionistes de tota Catalunya. La cartera de serveis inclou diferents tècniques endoscòpiques, entre les quals es destaca la broncoscòpia rígida per al tractament d’estenosis benignes i malignes de la via aèria, incloent el tractament amb làser, la col·locació de pròtesis, les dilatacions; l’ecobroncoscòpia (EBUS) per al diagnòstic i l’estadiatge de neoplàsies pulmonars o altres patologies mediastíniques; els sistemes de broncoscòpia virtual i la navegació endobronquial juntament amb broncoscopis ultrafins i l’ecobroncoscòpia radial, per a l’estudi de nòduls pulmonars perifèrics; les criobiòpsies pulmonars per a l’estudi de patologia pulmonar i el crioEBUS per al diagnòstic de limfoma.

A més, la unitat d’endoscòpia respiratòria de Bellvitge és una de les més ben equipades per a la pràctica clínica, des de la inauguració de la nova àrea a finals del 2018, amb dues sales dedicades a les diferents tècniques. La unitat també disposa d’un programa de formació especialitzada d’un any de durada, destinat a la formació de pneumòlegs intervencionistes, tant nacionals com internacionals.

Aquesta nova acreditació reafirma el compromís continu de l’Hospital de Bellvitge amb l'excel·lència en la prestació de serveis de salut respiratòria, consolidant la seva posició com a centre de referència per a pacients amb necessitats endoscòpiques especialitzades a nivell nacional i internacional.