S’incorpora l’Experiència Pacient per testejar la usabilitat de la nova app ‘El meu HUB’ que es llançarà properament

- Innovació

Un grup de treball format per pacients i professionals ha dedicat una sessió a revisar l’actualització de l’aplicació mòbil ‘El meu HUB’, en fase final de desenvolupament. L’objectiu de la incorporació de l’Experiència Pacient en aquest projecte és que la nova app per a totes les persones usuàries de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) respongui a les seves necessitats de salut i serveis sanitaris.

En aquesta ocasió, s’ha comptat amb pacients de perfils diferents per tal d’incorporar la seva veu i la perspectiva de la persona usuària. La sessió de treball s’ha basat en l’enquesta MAUQ (Mobile App Usability Questionnaire), una eina dissenyada per mesurar la usabilitat de les aplicacions mòbils de salut. Aquesta enquesta s’enfoca en avaluar la facilitat d’ús, eficiència i satisfacció de l’usuari en el moment d’emprar una app de salut en un dispositiu mòbil, sigui un telèfon o bé una tauleta.

Els resultats de la sessió han proporcionat informació valuosa sobre l’experiència del pacient. Això ha permès identificar i corregir possibles problemes d’usabilitat que milloraran la qualitat de l’app abans del seu llançament oficial, que es preveu durant les pròximes setmanes.

La nova actualització d’‘El meu HUB’ s’ha creat amb l’objectiu de millorar l’accés dels pacients a informació i tràmits d’interès per a ells i les seves famílies, a través de contingut de valor i de serveis: un mapa que aprofita la tecnologia de Google Maps per desplaçar-se entre els edificis de l’hospital, un apartat per consultar les cites programades a l’HUB, una “sala d’espera” que permet conèixer els temps d’espera a Urgències de l’HUB i dels centres de l’àrea Metropolitana Sud, una àrea per fer seguiment de pacients ingressats amb el seu identificador, una àrea amb les darreres notícies de l’HUB, i un apartat amb continguts de salut generats pels professionals sanitaris de l’HUB. A més, serà la via d’accés per accedir a La Meva Salut i a altres apps prescrites per l’equip mèdic de l’hospital.

Un equip multidisciplinari liderat per la Unitat d’Atenció a la Ciutadania, amb membres dels equips de Sistemes d’Informació, Comunicació i Anestesiologia, ha liderat aquesta sessió d’Experiència Pacient.