Sigueu benvinguts, noves i nous residents!

- Formació

L’Hospital Universitari de Bellvitge ha donat la benvinguda el dia 6 de maig als 100 nous i noves residents (metges, infermeres, psicòlegs, químics, radiofísics, farmacèutics i bioquímics) que s’hi han incorporat per cursar la seva especialització.

Com és habitual, amb motiu d’aquesta incorporació s’ha celebrat una nova edició del Curs de Benvinguda per als Nous Residents, que s’ha desenvolupat del 6 al 8 de maig a la sala d’actes, adreçat tant als nous residents de l’HUB com als de Medicina Familiar i Comunitària de la Metropolitana Sud. El mateix dilluns 6 ha tingut lloc també l’acollida personalitzada per part dels diferents serveis.

Al llarg de les dues primeres jornades del Curs de Benvinguda s’hi ha exposat informació general sobre el nostre hospital d’especial interès per als nous facultatius, com ara els valors assistencials i les bones praxis, la notificació d’esdeveniments adversos, la donació i el trasplantament, la prescripció a l’hospital, els drets i deures de la ciutadania en relació amb la salut, la reanimació cardiopulmonar, la prevenció de la transmissió d’infeccions a l’hospital, o els aspectes legals de la pràctica clínica, així com l’eina per a Docència Docens Track, que es va començar a utilitzar en 2023. Es tracta d’un aplicatiu web dissenyat específicament per a docència que permet l’accés a les dades de docència des de qualsevol lloc i a qualsevol hora, i que té entrada pròpia a la Intranet.

També s’hi han presentat el Centre de Simulació Mèdico-Quirúrgica Avançada (SimHUB), el Comitè d’Ètic d’Investigació Clínica (CEIC), el Comitè Ètic Assistencial (CEA), el programa PROA d’Optimització d’Antibiòtics, l’Hospitalització a Domicili, l’UFISS de Geriatria, la Unitat Bàsica de Prevenció, la Direcció de Persones, entre d’altres unitats i dispositius.

La tercera i última jornada del curs ha estat centrada en la presentació dels protocols i els principals aspectes organitzatius del Servei d’Urgències, culminada amb una visita per grups al servei.

D’altra banda, el dia 8 de maig també s’han iniciat els primers cursos transversals de la Comissió de Docència de l’HUB per a R1. Concretament s’han fet cursos de SAP/SILICON, GACELA i MODULAB, dintre d’un programa que inclou cursos d’RCP, sutures, de redacció d’informes mèdics, prevenció de riscos laborals, bioètica i bones pràctiques en l’entorn de la seguretat del pacient i del professional.

Com a hospital del més alt nivell, l’Hospital Universitari de Bellvitge és un dels referents a Catalunya i Espanya en docència de postgrau. Té actualment 43 unitats docents amb 104 places acreditades, 114 tutors i gairebé 400 residents cursant gairebé totes les especialitats medicoquirúrgiques.

Desitgem a tots els nous facultatius en període d’especialització una profitosa estada al nostre centre en benefici de la seva carrera professional, de la institució i de la ciutadania.