Setze dels millors 500 nous MIR de l’Estat han escollit plaça a l’Hospital de Bellvitge

El dia 13 de juliol s’ha iniciat, de forma presencial i telemàtica, l’adjudicació de places dels nous metges interns residents, aquest any endarrerida a causa de la crisi del coronavirus. Al llarg de la primera jornada d’aquest procés, dels 500 nous MIR amb millor puntuació, 16 han escollit plaça a l’Hospital Universitari de Bellvitge, una xifra que millora els 9 de l’any 2019 i els 12 de l’any 2018.

Les especialitats mèdiques i quirúrgiques de l’Hospital Universitari de Bellvitge escollides en primer lloc aquest any pels nous residents han estat, per aquest ordre, neurocirurgia, cardiologia, cirurgia plàstica, estètica i reparadora, radiodiagnòstic, medicina interna, anestesiologia i reanimació, aparell digestiu, anatomia patològica, dermatologia, cirurgia oral i maxil·lofacial, oncologia mèdica i oftalmologia.

L’Hospital Universitari de Bellvitge ofereix aquest curs 91 noves places de formació sanitària especialitzada d’un total de 42 especialitats, incloent-hi infermeria. Les places que no són de medicina ja han estat adjudicades fa uns dies, i entre el 13 i el 31 de juliol s’estan escollint les mèdiques.

Arreu de l’estat, s’oferten aquest any 9.680 llocs de formació sanitària especialitzada, dels quals 7.615 són de medicina. Els nous residents prendran possessió de les places entre el 21 i el 25 de setembre.