Professionals de Singapur estudien les mesures d’aigua segura de l'Hospital de Bellvitge per prevenir infeccions

- Formació

Una delegació integrada per tres professionals de prevenció d’infeccions del Ng Teng Fong General Hospital i el Jurong Community Hospital, que integren un únic campus sanitari a Singapur amb 1.100 llits, realitza una estada de treball d’una setmana a l’Hospital de Bellvitge. El motiu de l’estada és valorar les mesures de prevenció d'infeccions relacionades amb l'aigua sanitària mitjançant polítiques d'aigua segura.

L'HUB ha estat un dels primers hospitals de l'Estat en aplicar aquest tipus de mesures de control, que té en marxa des de l'any 2014.

La delegació està integrada per la cap del Departament de Malalties Infeccioses, la Dra. Surinder Kaur Pada; una infermera de control d'infeccions, Beevifatimah Ahamed Sha i un infermer de l’UCI, Wee Zhen Chian.

Els professionals de Singapur han conegut l’experiència de l’Hospital de Bellvitge gràcies a la publicació d’un article científic a la revista Journal of Hospital Infection.

Durant l'estada s'han fet valoracions in situ de les UCIs, de diverses unitats d'hospitalització i de les instal·lacions hospitalàries. També s'han organitzat sessions per a l'intercanvi d'experiències.

La visita està organitzada per la Dra. Laura Gavaldà, responsable de bioseguretat ambiental i higiene hospitalària; la Dra. Mireia Puig, del Servei de Malalties Infeccioses, i la Dra. Evelyn Shaw, coautora també de la publicació científica abans esmentada. Hi participen professionals del Servei de Microbiologia; de les UCI; caps d'àrea d'infermeria de Cirurgia, Traumatologia i Malalties Infeccioses; la Direcció de Serveis Generals i els equips infermers de Control d'Infecció i d'Higiene Hospitalària.