Philip Stanton dona un plafó de l’exposició Els colors de l’agraïment dedicat a l’Hospital Universitari de Bellvitge

Es tracta d’una de les obres que es va poder veure a la mostra que l’artista nord-americà i TMB van dedicar als centres i professionals sanitaris en plena pandèmia

La peça, un plafó de forma orgànica, mostra en una de les seves cares l’Hospital de Bellvitge (HUB) en el seu entorn urbà, recreat amb l’inconfusible estil colorista, cubista. mediterrani i vital d’Stanton. En el revers de la peça Stanton ha dibuixat els retrats de diferents professionals de l’hospital. L’obra ha estat instal·lada a la porta giratòria d’accés al vestíbul principal de l’HUB, un punt per el qual transiten centenars de persones cada dia.

Philip Stanton ha visitat avui l’Hospital de Bellvitge, on ha rebut l’agraïment del centre per la donació, expressat per la Dra. Montserrat Figuerola, gerent de la Gerència Territorial Metropolitana Sud (GTMS).

L’exposició Els colors de l’agraïment, un camí a l’esperança es va inaugurar el mes d’abril de l’any 2021 a l’Espai Mercè Sala de TMB, a l’estació del metro de Diagonal. L’exposició mostrava el procés d’elaboració del mural del mateix títol que Stanton va pintar en octubre de 2020 al vestíbul de l’estació de metro de la L4 Guinardó / Hospital de Sant Pau amb la col·laboració d’alumnes seus d’EINA, Centre Universitari de Disseny i Art, adscrit a la UAB. El mural és una mostra de gratitud, un reconeixement a la tasca dels professionals sanitaris enfront la covid-19, simbolitzats en 8 dels grans centres sanitaris públics de Barcelona i l’Hospitalet, entre els quals figura l’Hospital de Bellvitge.

Per a la part central de la mostra, impulsada per Transports Municipals de Barcelona (TMB), Stanton va dissenyar vuit grans plafons de formes orgàniques, un per a cada hospital públic recreat al mural. El plafó corresponent a l’HUB és el que l’artista nord-americà ha donat ara al centre.

L’exposició també va incloure vídeos testimonials de professionals dels centres sanitaris públics i de TMB. Responent a la invitació d’en Philip Stanton, 9 professionals de diferents perfils de l’HUB van gravar en un vídeo breu el seu testimoni amb allò que havien “aprés” amb la pandèmia i un desig una vegada fos superada.

En el decurs de la mateixa mostra, Stanton va dibuixar en directe les cares dels professionals que hi havien col·laborat amb els vídeos. Aquests retrats improvisats són els que il·lustren la cara oposada de la peça instal·lada a l’HUB.

Avui a l’HUB, Stanton ha recordat com un període molt gratificant des del punt de vista emocional tot els procés creatiu del mural Els colors de l’agraïment i l’exposició posterior del mateix nom, de la qual va formar part la peça que ha donat a l’Hospital de Bellvitge. “La proposta de TMB em va donar l’oportunitat de donar sortida a la necessitat que tenia durant la pandèmia de deixar algun missatge positiu i alhora reconèixer el treball de tants i tantes professionals”.

De la seva banda, Santi Torres ha que “a més de portar gent d’un lloc a un altre, tenim un compromís social, com l’Hospital de Bellvitge, i iniciatives com la dels colors de l’agraïment responen a aquest compromís”.

Per últim, tant la Dra. Montserrat Figuerola, gerent, com la Dra. Cristina Capdevila, han agraït Philip Stanton la donació de la seva obra i han subratllat la idoneïtat de la seva ubicació en un punt central de l’hospital, “de forma que fins i tot qualsevol podria pensar que ha estat creada a mida”.

Sobre Philip Stanton

Philip Stanton és un polifacètic artista nord-americà (Columbus, Ohio, 1962) establert a Barcelona des de l’any 1988. Des d’aleshores dirigeix l’Stanton Studio, on ha desenvolupat treballs d’il·lustració, disseny i pintura en formats de tot tipus i dimensions. En aquests àmbits ha participat en més de 50 exposicions individuals i col·lectives, i ha col·laborat amb nombroses publicacions i empreses a nivell estatal i internacional. Alguns dels seus projectes han estat premiats o seleccionats en certàmens nacionals i internacionals.

Com a il·lustrador de llibres per a nens i adults, ha publicat mes de 40 títols, incloent col·laboracions amb autors com Emili Teixidor, Jordi Serra i Fabra, Ray Bradbury i Naguib Mahfouz. També és autor i il·lustrador de la sèrie d'àlbums il·lustrats Misha, la gata violeta, publicats pel Grup SM i Editorial Baula. Els seus treballs han estat publicats i/o traduïts a diferents idiomes.