Nou tractament de kinesioteràpia activa amb monopatí en la rehabilitació per pròtesi de genoll

Aquesta teràpia permet al pacient participar més activament en la seva recuperació postoperatòria i ser més autònom

El Servei de Rehabilitació de l’Hospital Universitari de Bellvitge ha introduït una nova teràpia mitjançant el moviment de flexo-extensió del genoll i turmell en monopatí per als pacients intervinguts de pròtesi de genoll i d’altres pacients que així ho requereixin. Es tracta d’una teràpia que ja s’aplicava en fases més avançades de la rehabilitació d’aquests pacients. La novetat és la introducció en la fase postoperatòria. La iniciativa ha estat liderada pel fisioterapeuta Oscar Monroy i difosa a les xarxes socials per la fisioterapeuta Anna Mauri.

Fins ara els pacients intervinguts de genoll passaven tres dies al centre i només feien teràpia amb l’aparell de mobilització passiva Kinetec, que permet el moviment d’extensió i de flexió amb el pacient estirat al llit. Actualment la màquina es manté el primer dia de recuperació, però a partir del segon dia ja s’introdueix el monopatí, amb el pacient assegut en una cadira. “El pacient participa més activament en el seu tractament i se’n va cap a casa en millors condicions”, segons explica Anna Mauri.

A més, aquest projecte té una vessant solidària ja que el centre ha aconseguit els monopatins a través de la difusió en les xarxes socials Facebook i Instagram i de particulars que han volgut aportar el seu gra de sorra en forma de donació de material. A dia d’avui el servei compta amb set skates (monopatins) i està pendent de rebre’n més.