Nou cardiòlegs intervencionistes indis visiten l’HUB per conèixer el maneig de lesions coronàries complexes i la implantació de TAVIs

- Formació

L'Hospital de Bellvitge ha rebut els dies 22 a 24 de novembre un grup de nou destacats cardiòlegs intervencionistes de diferents hospitals del sud i nord de l'Índia, incloent-hi regions com Punjab, Pradesh, Kerala i Puducherry. Durant la visita, aquests experts mèdics han participat activament en un programa d'intercanvi de coneixements destinat a enfortir les seves habilitats en el maneig de lesions coronàries complexes i la implantació de TAVIs (vàlvules aòrtiques transcatèter).

Durant la seva estada, els metges indis han intervinguts en procediments pràctics i discussions acadèmiques en que han abordat els darrers avenços en tècniques d'intervenció cardiovascular. D’aquesta forma, varen presenciar 6 procediments d’implantació de TAVI, 3 tancaments de Foramen Oval Permeable (FOP), 3 procediments d’intervencionisme complexe sobre oclusions coronaries còniques i 4 estudis de microcirculació, entre altres. L'intercanvi també ha inclòs sessions teòriques que han explorat casos clínics específics i estratègies de tractament adaptades a les característiques de la població índia.

El Dr. Kunal Mahajan Cap de Cardiologia Intervencionista de l'Himachal Heart Institute, ha expressat el seu entusiasme per la col·laboració internacional i l'intercanvi de coneixements. "La diversitat de perspectives i enfocaments que aporten els nostres col·legues enriqueix significativament la nostra comprensió i capacitat per abordar desafiaments cardíacs complexos", ha afirmat el Dr. Mahajan.

Aquesta iniciativa reflecteix el compromís de l'Hospital de Bellvitge amb l'excel·lència clínica i la cooperació global a l'avenç de la medicina cardiovascular. L’HUB espera continuar fomentant aquests intercanvis internacionals per seguir millorant l'atenció mèdica i contribuir al desenvolupament de pràctiques innovadores en l'àmbit de la cardiologia intervencionista.