Llibres i roses en un Sant Jordi molt especial

L’Hospital Universitari de Bellvitge està celebrant avui la Diada de Sant Jordi més especial a causa de la crisi per la pandèmia de Covid-19. Malgrat les dificultats, la data ha estat commemorada amb emotives activitats entre les quals destaquen el repartiment de roses a pacients i professionals i l’edició d’un llibret que conté una selecció dels centenars de missatges i dibuixos que els ciutadans estan fent arribar als pacients en el marc de la campanya #Pensoentu.

Tots els pacients al centre han estat obsequiats amb aquest llibret, juntament amb una rosa. Cal desatacar que, des de l’inici de la campanya #Pensoentu, les persones ingressades reben diàriament imprès algun d’aquests missatges i dibuixos amb la safata de dinar.

Així mateix, l’hospital ha donat a conèixer a tots els professionals un segon llibret, en aquest cas només en format digital, amb una selecció dels missatges de suport que la ciutadania adreça al personal sanitari. Tots aquests missatges i dibuixos es poden consultar a la intranet del centre, i molts d’ells estan també penjats als espais pels quals circulen habitualment els professionals de l’hospital.

Enfront de la incertesa i la preocupació que provoca el coronavirus, la iniciativa ha pretès posar en relleu i compartir l’esperança i l’optimisme que es desprenen del suport de la ciutadania i de tot el que s’està aconseguint per preservar la vida i la salut de la població.

A més del llibre de Sant Jordi, al llarg de la jornada d’avui l’hospital també ha compartit amb tots els professionals les roses que li han arribat des de diferents institucions i organismes.

Han donat roses a l’hospital el Gremi de Floristes de Catalunya, amb la col·laboració de Mercabarna; l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat i l’Associació d’Amics de les Roses de Sant Feliu de Llobregat, amb la col·laboració del sanfeliuenc José María Ortiz, professional de l’hospital; i l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat –la titular del qual, Núria Marín, va visitar la setmana passada els nostre centre i va felicitar-ne els professionals per la feina que s’hi està realitzant–, amb la col·laboració de Protecció Civil.

S’ha enviat un ram de roses a cada unitat i servei de l’hospital i, a més, tots els professionals estan podent poder recollir personalment la seva rosa en una parada ubicada al vestíbul principal.

D’altra banda, el projecte RELAT-Hos, que l’hospital va posar en marxa ara fa dos anys i que convida a escriure un relat als pacients ingressats, no s’ha aturat. Prop de 70 exemplars del primer llibre amb els relats dels pacients, que va ser publicat per Sant Jordi de l’any passat, han estat distribuïts entre les persones ingressades en el decurs de les darreres setmanes, juntament amb la carpeta informativa del projecte. A més, 30 relatadors han enviat relats escrits específicament per als pacients ingressats per Covid-19 a l’Hospital de Bellvitge. La publicació del segon volum de RELAT-Hos, que estava prevista per aquest Sant Jordi, ha estat ajornada fins al 15 d’octubre.

Llegir el llibret #Pensoentu per a pacients

Llegir el llibret # Pensoen tu per a professionals