L'Hospital Universitari de Bellvitge se suma a RECICLOS amb la instal·lació de cinc màquines que recompensen per reciclar

Pacients, familiars i treballadors podran obtenir premis sostenibles i socials en reciclar les seves llaunes i ampolles de plàstic de begudes a les màquines que hi ha a les instal·lacions de l'hospital.

Els usuaris podran donar els punts que obtinguin en reciclar projectes socials com La Marató de TV3 per a la salut cardiovascular o Oceánidas per conservar el fons marí.

Les instal·lacions de l'Hospital Universitari de Bellvitge ja compten amb cinc màquines RECICLOS, el Sistema de Devolució i Recompensa (SDR) d'Ecoembes, que premia el compromís amb el reciclatge de llaunes i ampolles de plàstic de begudes. D'aquesta manera, pacients, treballadors i familiars que passin pel centre hospitalari podran continuar reciclant fora de casa les llaunes i les ampolles de plàstic de begudes que consumeixin.

Aquest hospital se suma així al reciclatge incentivat, ja que, en fer ús d'aquestes màquines, les persones usuàries rebran punts amb què podran ajudar a millorar l'entorn dels que més ho necessiten. Per exemple, podran donar els punts RECICLOS que obtinguin en reciclar les llaunes i ampolles de plàstic de begudes a projectes socials com La Marató de TV3 per a la salut cardiovascular o Oceánidas per conservar el fons marí.

A més, aquests cinc punts de recollida a l'Hospital de Bellvitge formen part d'una xarxa de contenidors per a envasos ubicats a diversos municipis de tot Catalunya.

D'aquesta manera, a més de facilitar la circularitat de les llaunes i ampolles de plàstic de begudes, és a dir, que es tornin a convertir en nous envasos o productes després del reciclatge, també es podrà contribuir amb causes socials de caràcter divers.

"L'Hospital Universitari de Bellvitge és una organització socialment responsable. A més d'oferir una atenció de salut d'excel·lència, busquem tenir impacte positiu a la comunitat. En són mostra algunes iniciatives com el projecte d'economia circular que dona una segona vida als llençols de l'hospital, la donació dels excedents alimentaris a entitats socials locals, la reducció del volum d'envasos de plàstic, el projecte de generació d'energia elèctrica a mitjançant plaques solars fotovoltaiques i el compromís de compra d'energia elèctrica de fonts renovables al 100%. Sumar sinergies amb Ecoembes és un pas més en la implementació de la nostra estratègia de responsabilitat social i sostenibilitat”, segons paraules de Francesc Velarde, director d'Infraestructures i Serveis Generals.

“El reciclatge és un hàbit amb grans beneficis per al medi ambient que es pot dur a terme tant a les llars com a fora, com en aquest cas, a l'Hospital Universitari de Bellvitge. En aquest sentit, les màquines RECICLOS faciliten aquest gest, permetent que els ciutadans hi puguin dipositar les seves llaunes i ampolles de plàstic de begudes, reciclant i obtenint punts en fer-ho, que poden donar a diferents causes socials i ambientals. D'aquesta manera, tenen cura del medi ambient alhora que col·laboren amb el seu entorn i amb els que més ho necessiten”, ha assenyalat Nieves Rey, directora de Màrqueting i Comunicació d'Ecoembes.

Així funcionen les màquines RECICLOS

Per fer ús d'aquestes màquines, els pacients, familiars o treballadors que visitin l'hospital només s'han de descarregar l'app gratuïta RECICLOS, dipositar-hi totes les llaunes i ampolles de plàstic de begudes i, en acabar, escanejar el QR que mostrarà la màquina .

En fer-ho, aconseguiran punts, anomenats RECICLOS, que podran canviar per les diferents recompenses disponibles, com és, en el cas de l'Hospital Universitari de Bellvitge, ajudar diverses causes socials.