L’hospital rep l’acreditació Eco-ACC com a centre formador en ecografia en medicina intensiva

- Certificacions

L’Hospital Universitari de Bellvitge ha rebut l’acreditació Eco-ACC de formació en ecografia en medicina intensiva i crítica, concedida per la Sociedad Española de Medicina Intensiva, Crítica y Unidades Coronarias (SEMICYUC).

El procés d’obtenció d’aquesta acreditació ha estat liderat des del nostre hospital per la Dra. Ana Ochagavia, la qual compta amb una àmplia experiència en aquest àmbit i forma part de la presidència del Comitè Acreditador de la SEMICYUC.

L’ecografia s’ha convertit en l’actualitat una eina diagnòstica fonamental a les unitats de malalts crítics. La concessió de l’acreditació Eco-ACC certifica que el centre té un alt nivell en l’ús de la tècnica ecogràfica i en la seva aplicació en les situacions clíniques on és recomanable i que, alhora, està compromès amb la formació per tal d’impulsar l’ecografia com a eina d’ús habitual a les unitats de cures intensives.

Segons destaca la Dra. Ochagavia, l’objectiu de l’Hospital Universitari de Bellvitge és convertir-se en un centre referent nacional i internacional en aquest àmbit. En una primera fase portarà a terme la formació avançada de tots els seus facultatius intensivistes, i posteriorment ampliarà l’activitat formativa a professionals d’altres centres. Així mateix, el nostre hospital ha posat en marxa també una línia de formació en investigació amb ecografia.