L’Hospital de Bellvitge engega un projecte per potenciar la prevenció d’infeccions en persones immunodeprimides

- Recerca

El projecte IMMUNOCare va tenir la seva sessió inicial el passat 7 de març a l’Hospital de Bellvitge, amb l’objectiu de millorar la prevenció de malalties immunoprevenibles en pacients immunocompromesos. El projecte compta amb la participació multidisciplinària de diferents serveis implicats de l’hospital, i està liderat pel Servei de Medicina Preventiva i Salut Pública.

Cada any el nombre de pacients sotmesos a immunosupressió a l’HUB augmenta en un 10%, sent ja la xifra total d’unes 6.000 persones immunosuprimides. Aquest fet comporta una necessitat creixent de vacunes per evitar infeccions, que són les complicacions més freqüents que presenten. El projecte té com a objectiu millorar la identificació d'aquests pacients, analitzar-ne i estandarditzar-ne l'abordatge i optimitzar les consultes d'immunització fent ús de la metodologia Lean Healthcare.

El projecte IMMUNOCare, aplicat en col·laboració amb AstraZeneca, s’articula a partir de 4 grans objectius que tenen al pacient immunocompromés en el seu nucli:

• Mapeig i anàlisi del procés d’identificació.
  • Mapeig del procés assistencial
  • Identificació d’oportunitats de millora.
  • Definició de mètriques i equips de treball per a cada projecte (Identificació, Derivació, Agendes, Comitè de Seguiment).