L’Hospital de Bellvitge col·labora en la inserció de persones receptores de la Renda Garantida de Ciutadania

Gràcies a un conveni amb la Fundació APIP-ACAM i el Servei Catala d’Ocupació (SOC), l’HUB acull pràctiques no laborals de persones perceptores de la Renda Garantida de Ciutadania.

Després de la signatura del conveni el passat mes de novembre, 4 persones van realitzar 80 hores de pràctiques no laborals cadascuna com a informadores/acompanyadores dels usuaris a Consultes Externes de l’HUB i com a personal auxiliar administratiu. El resultat positiu d’aquesta primera experiència ha facilitat engegar aquest mes de març una nova estada de 3 persones més inscrites al Programa de Mesures Actives d’Inserció per a persones destinatàries de la Renda Garantida de Ciutadania 2020-2021 que realitzaran 75 hores de pràctiques no laborals a l’HUB, concretament com a personal informador/acompanyador i ajudant de cuina.

El conveni entre l’HUB i la Fundació té una durada inicial de 4 anys i l’objectiu és repetir els torns de pràctiques formatives no laborals de forma periòdica.

La Fundació APIP-ACAM, amb una trajectòria de més de 30 anys al costat dels més vulnerables, desenvolupa el programa de Mesures Actives d’Inserció, en què les persones perceptores de la Renda Garantida de Ciutadania tenen l’oportunitat de rebre una atenció individual i personalitzada, que els ajuda a centrar-se en les seves mancances formatives i laborals i solucionar-les per tal d’aconseguir l’objectiu de la inserció social i/o laboral. Així, inclou serveis d’orientació i informació per a l’ocupació i per a la millora de les competències professionals que afavoreixin l’ocupabilitat de les persones incloses a la RGC. Mitjançant l’acord, l’HUB col·labora en el programa, subvencionat pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i cofinançat pel Fons Social Europeu.

Susana Carmona, responsable de l’Àrea d’Inserció de la Fundació APIP-ACAM, destaca que “dotar les persones d’una experiència en un entorn laboral real on posar en pràctica els coneixements i habilitats sociolaborals adquirides al llarg de la seva vida és fer un pas de gegant cap a la reinserció social i laboral de les persones perceptores de la Renda Garantida de Ciutadania”.

En aquesta mateixa línia, la Dra. Montserrat Figuerola, gerent de la Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’ICS, subratlla la seva confiança a donar continuïtat a la col·laboració de l’hospital en el programa d’inserció, “que encaixa perfectament amb el nostre compromís amb el benestar de les persones més enllà de la nostra feina assistencial i l’objectiu de treballar en xarxa amb organitzacions del territori”.

La Renda Garantida de Ciutadania (RGC) és la prestació social establerta per la Generalitat a través de la qual s’asseguren els mínims d'una vida digna a les persones i unitats familiars que es troben en situació de pobresa, per tal de promoure la seva autonomia i participació activa en la societat. La persona beneficiària ha de respondre de manera activa, compromesa i responsable per superar la seva situació mitjançant un itinerari d’inserció laboral que li garanteixi autonomia i independència econòmica. Actualment unes 141.000 persones la reben a Catalunya. Des de finals del 2017, prop de 8.000 famílies han sortit del programa gràcies a la inserció laboral.