L’hospital comença a desplegar a l’edifici principal una nova senyalització més clara i acollidora

L’Hospital Universitari de Bellvitge ha començat a desplegar a l’edifici principal una nova senyalització més clara, completa i acollidora per a l’usuari. Els treballs s’han iniciat a la planta baixa i es continuaran realitzant de manera progressiva a la resta de plantes.

Aquesta actuació s’emmarca dins del Pla de Senyalètica global de l’hospital, el qual, per la seva banda, és part del projecte d’humanització de l’HUB. L’elaboració i el desplegament del Pla compten amb l’assessorament d’una empresa de disseny especialitzada en humanització d’espais.

El procés de preparació ha inclòs l’organització de grups focals amb la participació de professionals, visitants i pacients per tal d’ajudar a identificar totes les necessitats de millora.

La nova senyalització incorpora diversos elements que milloren l’experiència de l’usuari. Per exemple, s’ha creat un disseny que s’adequa als diferents perfils de visitants de l’hospital, que ofereix missatges visualment i conceptualment més clars, i que utilitza els colors per distingir diferents grups d’espais. S’ha ampliat el nombre d’indicatius –amb noves referències com ara el taulell d’informació, les escales o els ascensors– i s’ha unificat i simplificat la nomenclatura. Totes les denominacions s'unificaran amb les utilitzades als fulls i missatges de citació als pacients.

Distribució dels colors

Combinant organització i humanització, cada color de la senyalització està vinculat alhora a una zona concreta de l’hospital i a un tipus de paisatge del Delta del Llobregat.

Així, tots els indicadors de la torre 1 de l’edifici principal són de color taronja, els de la torre 2 de color blau, i els de la torre 3 de verd. I, alhora, el taronja s’utilitza per a motius decoratius que representen l’arquitectura del Delta del Llobregat, el blau per representar rius i llacs, i el verd per a vegetació i ocells. El violeta –color de l’Edifici Delta– s’associa a flors i insectes, el groc a desplaçaments, i el negre a històries.

Amb aquest nou Pla de Senyalètica, del qual formen part també els nous panels informatius exteriors o la decoració de les unitats assistencials noves i remodelades, es pretén aplicar el disseny a la millora de l’experiència de l’usuari i de la imatge de l’hospital.

Àlbum fotogràfic

Pla de senyalètica HUB 2024