L’art abstracte arriba a la sala d’espera d’Urgències de l’HUB gràcies a la donació de Ferran Garcia Sevilla

- Equipaments

“No ens hem d’espantar davant una pintura abstracta. Es tracta de que ens faci utilitzar uns circuits neuronals que no són els habituals”. Així resumeix l’artista Ferran Garcia Sevilla les reaccions de l’espectador que persegueixen les seves pintures.

Una d’elles, de gran format i amb el nom de Moll 7, destaca en la sala d’espera d’Urgències, gràcies a la donació que l’artista va realitzar a l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) el passat mes de desembre. Avui, 14 de febrer Ferran Garcia Sevilla ha estat a l’HUB per la inauguració formal de l’obra, acompanyat de la Dra. Montserrat Figuerola, gerent de la GTMS fins a la seva jubilació, ara fa pocs mesos, i Sílvia Cordomí, actual sotsgerent de la GTMS, a més del cap d’Urgències, el Dr. Pierre Malchair, i diversos professionals del servei, entre d’altres.

Ferran Garcia Sevilla, amb germans i una filla dedicats a la medicina, va començar ara fa 15 anys a donar obres seves de gran format a hospitals i centres de recerca. El passat any va convidar a representants de l’hospital a visitar una exposició antològica de la seva obra al Centre Tecla Sala de l’Hospitalet perquè fer l’elecció del quadre que donaria a l’HUB. La tria de l’hospital va ser la pintura Moll 7, un oli de 250 x 290 cm, pintat amb els dits l’any 2008.

En unes breus paraules, l’artista va rebutjar oferir qualsevol explicació de la seva obra: “cadascú pot veure el que li vingui en gana, partícules, pol·lució, entropia, dispersió d’idees...”. Es va declarar apassionat de la ciència, i la física més concretament, i va reconèixer referències a aquesta disciplina i a la macrofísica en el quadre.

Per últim, l’artista va assegurar sentir-se molt satisfet de que el quadre estigui a la sala d’espera d’Urgències, “ja que així podrà alleugerir una mica l’estada mentre esperes notícies d’un familiar”.

Ferran Garcia Sevilla (Palma de Mallorca, 1949) es trasllada a Barcelona l’any 1969, per estudiar Història de l'Art i Història Moderna i Contemporània. Des de llavors te establerta la seva residència a la capital catalana.

Després de la seva primera exposició, l’any 1970, va mostrar la seva obra fins al 1998, quan deixa d'exposar, encara que segueix pintant, fins al 2007, quan exposa a la Galeria Joan Prats de Barcelona.

Ha participat a la Biennal de Venècia de 1986 i a la Documenta de Kassel el 1987. Entre els museus nacionals i estrangers on ha exposat destaquen els següents: Fondation Cartier de París (1997), IVAM de València (1998), Malmö Konsthall, Suècia (1998), Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia de Madrid (2001) i Irish Museum of Modern Art de Dublín (2010). Tenen obra seva diverses col·leccions públiques i privades: el Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia de Madrid, el Museu d'Art Contemporani de Barcelona, la Fundació ”la Caixa” de Barcelona, el Fundaçao Serralves de Porto i el Centre Pompidou de París, entre d'altres.