La consellera de Salut presideix la Comissió d’accessibilitat del Baix Llobregat i l’Hospitalet

La consellera de Salut, Alba Vergés, va presidir el 12 d’abril la Comissió d’accessibilitat del Baix Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat, que va tenir lloc a l’Hospital Universitari de Bellvitge. Al final de la reunió, la consellera va fer públic un paquet de mesures per millorar l’accessibilitat al sistema sanitari públic.

Alba Vergés va anunciar que en els propers mesos el Departament introduirà tres nous procediments amb un temps màxim d’espera garantit inferior o igual a 180 dies: el de reconstrucció mamària, -inclòs també el tatuatge de mugró-, i les reconstruccions després d’haver patit un càncer de còlon i de bufeta. Aquestes intervencions quirúrgiques se sumaran, doncs, a les de cataractes, pròtesis de genoll i de maluc que també tenen aquest temps de garantia. A més, també va avançar que s’inclouran nous criteris de priorització en les llistes d’espera.

Aquests nous criteris d’equitat tindran en compte, a més del temps i dels criteris clínics, altres aspectes relatius a la condició de la persona, com podrien ser la dependència, l’estat del cuidador o la situació laboral. La implementació d’aquests criteris es farà de manera progressiva, per procediments i en consens amb les societats científiques.

El nou decret també contemplarà una llista única a Catalunya en intervencions molt específiques i complexes, com és el cas de la reassignació sexual per a les persones trans, en què s’inclourà a partir d’ara l’Hospital de Bellvitge i Can Ruti. Fins ara, només es feien a l’Hospital Clínic. A més, Salut doblarà el pressupost, la qual cosa permetrà passar de 30 a 70 intervencions anuals.

D’altra banda, més enllà del Decret, la consellera Alba Vergés també va explicar que Salut treballa per un abordatge de país respecte raquis, obesitat mòrbida i també en l’àmbit de les al·lèrgies. En aquest darrer aspecte, va destacar que, a partir del mes de juny, Salut formarà les infermeres de l'atenció primària perquè puguin fer els anomenats “Prick Test” de les al·lèrgies, augmentant d’aquesta manera la capacitat resolutiva de la primària i disminuint els temps d’espera a la visita a l’al·lergòleg.

control.pdf