La bugaderia industrial de l’Hospital de Bellvitge és la primera a Catalunya a aconseguir la Certificació de Qualitat RAL 992/1

- Certificacions

A la bugaderia industrial de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) hi entren cada dia fins a 8 tones de roba provinents no només del mateix centre, sinó centralitzant les d’altres hospitals catalans. Tota aquesta roba passa per màquines de rentar, eixugar, planxar i, fins i tot, plegar. Aquesta gestió de processos ha assolit, per primera vegada a Catalunya, la Certificació RAL 992/1.

En concret, la Certificació RAL 992/1 està acreditada per l’Institut Hohenstein, sobre la base d’un catàleg de requisits compilat per l’Institut Alemany de Garantia i Certificació de Qualitat (RAL) i l’Associació Alemanya de Certificació per a Serveis Tèxtils Professionals. L’acreditació encamina l’equipament de l’HUB cap a la millor contínua en la qualitat de la rentada i la higiene tèxtil, ja que el certificat cal mantenir-lo any rere any.

Experts independents en bugaderia fan visites periòdiques sense previ avís a les instal·lacions per comprovar els seus processos tècnics i d’higiene. Aquesta auditoria es complementa amb autoverificacions contínues basades en el seguiment del cicle de rentat. Entre altres paràmetres, es comprova la reducció de la resistència dels tèxtils, el deteriorament químic de la fibra, la incrustació de la matèria orgànica i altres relacionats amb la qualitat del color blanc.

L’any 2022, l’equip de la bugaderia de l’HUB va iniciar amb l’empresa Boaya, proveïdor d’equipament de bugaderies, un estudi per a l’obtenció d’aquest certificat de qualitat i eficiència. La implementació d’aquesta certificació suposa un allargament de la vida útil del teixit d’entre el 20 i el 30%.

Actualment, només hi ha 450 bugaderies industrials al món acreditades amb la Certificació RAL 992. Aquests centres comparteixen coneixements constantment amb l’objectiu de millorar els processos i la gestió dins dels seus centres.