La 3a Jornada de Gestió per Processos constata els darrers avenços en metodologia 'lean' a l’hospital

El dia 17 de novembre, es va celebrar a la sala d’actes de l’Hospital Universitari de Bellvitge la “3a Jornada Gestió per Processos. Lean 2021”.

La jornada va servir per constatar els darrers avenços en l’aplicació de la metodologia lean management a l’hospital i per continuar promovent el desplegament d’aquest sistema de treball i d’algunes eines més específiques.

En concret, s’hi va parlar d’eines i recursos com són la metodologia 5S o la metodologia Kata, entre d’altres. Alhora, coordinadors i representants de diversos grups hi van presentar l’estat actual i els resultats d’alguns dels projectes de millora més significatius que s’estan portant a terme al nostre centre.

Un dels aspectes claus que s’hi van posar en relleu va ser la importància d’incorporar als processos assistencials l’experiència del pacient, per tal de poder recollir la seva visió i incloure-la en la millora contínua.

El lean management és un estratègia que buscar apropar i encaixar tots els agents d’un procés i eliminar tot allò que no generi valor o posi traves, per tal que funcioni de la manera més eficaç i eficient. Actualment a l’Hospital Universitari de Bellvitge ja hi ha en marxa 28 grups que treballen amb l’ajut d’aquesta metodologia per millorar el funcionament d’un gran nombre d’àmbits de treball de l’hospital.