Inoblidable estrena del documental “La simfonia dels herois” al Teatre Romea de Barcelona

- Recerca

Les més de 500 persones que van omplir el Teatre Romea el dissabte 25 de novembre van viure una experiència emocionant i memorable amb l’estrena del documental La simfonia dels herois. La pel·lícula recull l’experiència del projecte musical que el Dr. Andreu Gabarrós, cap del Servei de Neurocirurgia de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB), va posar en marxa amb un grup de pacients seus intervinguts de tumors cerebrals.

El Dr. Gabarrós va seleccionar nou pacients que eren músics, els va compondre una cançó i els va convidar a gravar-la. Amb el suport de l’Hospital de Bellvitge i la col·laboració de la Diputació de Barcelona i la Fundació Lao, el projecte ha pres forma en un disc, un concert que es va celebrar el passat mes de maig al Teatre Joventut de l’Hospitalet i aquest documental, que s’ha presentat gràcies al suport de la Fundació Romea, que ha cedit l’emblemàtic teatre de forma totalment desinteressada.

La pel·lícula, que han dirigit Josep Serra i Marc Juan, és el resultat de l’acompanyament als pacients que han participat en la Simfonia dels herois des de l’any 2019, quan es va començar a gestar el projecte. Abans de la projecció, els dos directors van agrair el suport incondicional de l’hospital per a la realització del documental i la generositat dels pacients i els seus familiars per compartir la seva experiència, que en ocasions ha suposat situacions límit, però en moltes altres esperançadores.

Van subratllar també que el documental inicia ara la seva circulació a gran escala, amb l’emissió prevista a TV3 en el primer trimestre de 2024, la seva integració posterior a la plataforma de continguts 3cat i l’exhibició en diferents festivals cinematogràfics, tant estatals com internacionals. Van recordar també que en la nova plataforma de continguts de la televisió pública catalana també es podrà veure un espectacular muntatge que recull de forma íntegra el concert del passat mes de maig a l’Hospitalet, en que van participar els Estopa, Gerard Quintana, Antonio Orozco, Marina Rossell, Manu Guix i Carles Benavent, entre d’altres, interpretant les cançons del disc amb el pacients i la banda Dorigen, el grup de rock del Dr. Gabarrós.

En acabar la projecció el cap de Neurocirurgia de l’HUB, acompanyat del la seva banda D'Origen, va recordar que aquest és només l’inici d’un projecte de llarg recorregut per posar en marxa una estructura de recerca sòlida i continuada per acabar amb el càncer cerebral. A més del pacients, el Dr. Gabarrós va tenir un agraïment especial per a dues persones que han resultat decisives per portar endavant el projecte: el Dr. Javier Tapia, subdirector del Procés Ambulatori de l’hospital i Rosa Manaut, com a directora de la Unitat de Comunicació i Relacions Corporatives de la GTMS.

En una breu i emocionada intervenció, el Dr. Tapia va destacar que aquest projecte és una historia d’amor, “una història d’amor als pacients i a la música que ens ha captivat a tots, ara, és necessari concentrar aquesta energia per continuar, perquè això és només el principi, la meta és acabar amb el càncer cerebral, i l’únic viatge impossible és aquell que no comences”.