El Servei de Nefrologia impulsa dos projectes de recerca i transferència de coneixement gràcies a l’herència d’una pacient trasplantada

- Recerca

El Servei de Nefrologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) ha posat en marxa dos projectes de recerca i transferència de coneixement en trasplantament renal gràcies a una aportació a l’HUB per valor d’uns 400.000 € que va fer en la seva herència una pacient, per a ser destinada expressament a la investigació de les malalties de ronyó. Es tracta d’una pacient tractada pels nostres professionals que va rebre en el seu moment un trasplantament de ronyó a l’hospital.

Arran d’aquesta aportació, l’HUB i l’Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL) van posar en marxa una comissió de seguiment per portar a terme una gestió transparent de l’herència que donés compliment a la voluntat expressada per la pacient. Així, es va obrir una convocatòria de dos projectes de recerca i de transferència de coneixement en nefrologia i trasplantament renal que ja han estat adjudicats.

El primer dels projectes adjudicats té com a objectiu crear una unitat d’assistència personalitzada en immunosupressió per al pacient trasplantat. Aquesta unitat portarà a terme assessorament individualitzat tant abans com després del trasplantament i assumirà funcions que van des de l’elaboració i l’estudi del perfil genètic de cada pacient fins a la realització d’avaluacions posteriors per tal de poder prescriure dosis tan ajustades com sigui possible.

El segon projecte estarà destinat a millorar el maneig de la infecció per citomegalovirus –una complicació freqüent en els pacients que reben un trasplantament– tant abans com després de la intervenció, amb l’objectiu que aquest coneixement serveixi també per obrir una línia d’assessorament personalitzat de resposta immunitària contra aquesta complicació.

Aquests dos projectes tindran en conjunt una inversió de 200.000 €, i la resta de la donació es destinarà a futures iniciatives, sempre relacionades amb la investigació de les malalties del ronyó, segons voluntat expressa de la pacient.

A més, l’HUB i l’IDIBELL han arribat a un acord per tal que l’overheard (costos per despeses administratives) de l’ingrés d’aquesta herència es destini excepcionalment a la creació d’una aula per a la recerca dins de les noves dependències del Servei de Nefrologia que portarà el nom de la filantropa.

En relació amb aquesta donació, el Dr. Josep M. Cruzado, cap del Servei de Nefrologia de l’HUB, ha afirmat que “moltes vegades rebem mostres de generositat i de suport, però una donació d’aquestes dimensions no es rep tots els dies, i l’hem assumida amb una gran responsabilitat, fet que ens obliga a una excel·lent gestió i destí de la mateixa conforme a la voluntat de la filantropa, amb l’objectiu de que tothom se’n senti orgullós”.